מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » חובות וזכויות של בעלי אזרחות פורטוגלית
מגזין הגירה ואזרחות

חובות וזכויות של בעלי אזרחות פורטוגלית

ישראלים רבים מעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית וזאת מתוך ההבנה כי יש לדרכון ולאזרחות הפורטוגלית המון יתרונות
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/4/2020
  • |
  • 11:28
  • |
  • 1628 צפיות

ישראלים רבים מעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית וזאת מתוך ההבנה כי יש לדרכון ולאזרחות הפורטוגלית המון יתרונות. יחד עם זאת, יש גם חובות שנלווים לקבלת האזרחות הפורטוגלית וחשוב לדעת עליהם ולהכיר את הנקודה הזו.

מהם החובות שמביאה עמה אזרחות פורטוגלית?

מי שיש לו דרכון ואזרחות פורטוגלית הוא למעשה תושב פורטוגל לפי חוק. ובפורטוגל, ממש כמו בישראל, מי שנחשב לאזרחות חייב לשלם מיסים. עם זאת, תשלום מיסים הוא חובה רק למי שיש לו נכס נדל"ן בפורטוגל או אם האזרח גר בפורטוגל מעל ל-180 ימים בשנה. פורטוגל וישראל חתמו על אמנת מס ולכן לא תצטרכו לשלם מיסים כפולים ואם האזרח שילם את המס בפורטוגל, הוא לא יצטרך לשלם גם בישראל.

חובה נוספת שניתן לומר שלא ממש מקפידים עליה זו החובה לבחור. גם בפורטוגל כמו בישראל מתקיימות בחירות מדי תקופה והציפייה היא שאזרחי פורטוגל יגיעו אל הקלפי ויבחרו את המנהיג הראוי והמתאים להם. לא יענישו אתכם או יקנסו אתכם אם תוותרו על הזכות לבחור אך רבים מאזרחי פורטוגל רואים בזכות זו חובה לכל דבר ומקפידים לפקוד את הקלפיות ברגע הנכון.

יש שחושבים שאזרחי פורטוגל מחויבים להתגייס לצבא אך הדבר אינו נכון ולמעשה רק מי שמעוניין להתגייס יכול לעשות זאת. גם האפשרות להתגייס היא לא לכל אדם אלא רק למי שעבר את הבחינה ואת הבדיקות הנחוצות.

מהן הזכויות שמקנה דרכון פורטוגלי?

מי שיש לו דרכון פורטוגלי יוכל להנות מזכויות רבות, הרבה יותר מאשר חובות. הזכות האטרקטיבית ביותר זו העובדה כי אזרחי פורטוגל יכולים לעבור ממדינה למדינה באירופה באופן חוקי. כלומר, ניתן לחיות כמעט בכל מדינה באירופה ולעבוד כמעט בכל מקצוע ועיסוק מבלי לעבור על החוק. זכות חשובה נוספת מתייחסת ללימודים גבוהים. מי שמעוניין ללמוד לתואר ראשון או תארים מתקדמים באירופה יוכל לעשות זאת בסבסוד מלא או כמעט מלא אם יש לו דרכון פורטוגלי. בעוד אזרחים ישראלים נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים בעבור לימודים גבוהים, אזרחי פורטוגל ומדינות נוספות באירופה נהנים מלימודים בחינם או במחיר חלקי ומוזל.

זכות נוספת שנחשבת למשמעותית זו האפשרות לקבלת היתר / ויזת כניסה לארצות הברית, קנדה ואוסטרליה ללא בעיות או קשיים כלשהם. ישראלים רבים מתקשים לקבל ויזה ולו לביקור קצרצר בארצות הברית או במדינות הנוספות שציינו – אזרחי פורטוגל הם בעלי דרכון אירופאי ולכן האפשרות הזו כמעט ולא מוגבלת מבחינתם.

היכן ניתן לקבל פרטים נוספים על זכויות וחובות אזרחים פורטוגליים?

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל עו"ד אזרחות פורטוגלית ערן וגנר – באמצעות המידע שהוא יספק לכם והייעוץ שהוא יעניק, תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי הוצאת אזרחות פורטוגלית והתהליך שאתם צפויים לעבור. חשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי בנושא על מנת להיות מרוצים בהמשך.


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חובות וזכויות של בעלי אזרחות פורטוגלית
סגור