חובת גילוי מלא לצרכן
כחלק מן המאמץ לאיזון יחסי הכוחות בין הצרכן לספק השירותים, מחייב החוק את הספק לגלות לצרכן על כל פגם במוצר/שירות אשר ידועים לו, כמו כן לדווח על כל תכונה מיוחדת הנדרשת להחזקת המוצר אשר עלולה לגרום לצרכן לנזק.
איסור הטעיית הצרכן
חוק הגנת הצרכן מפרט את מצבים בהם הטעית הצרכן תחשב להטעייה מהותית בגינה יהיה ראשי הצרכן לבטל את העסקה על ידי הודעה למוכר, מקרים כגון הטעייה לגבי טיבו של המוצר, כמות, אופן הייצור ועוד. באם מדובר בשירות שטרם ניתן, יוכל הצרכן לבטל את ההסכם תוך 14 ימים מיום עריכת ההסכם.
עסקאות מכר מרחוק
בשנים האחרונות הפכו נפוצות יותר ויותר עסקאות המכר מרחוק, משמע, עסקאות המתבצעות ללא נוכחות פיזית של הצדדים לעסקה, לרוב עסקאות אלה נעשות על ידי אמצעי תקשורת כגון פקס, דואר, טלפון, אינטרנט וכו.. חוק הגנת הצרכן קובע כי בעסקאות מסוג זה ראשי הצרכן לבטל את העסקה תוך 14 יום, עקב פגם או חוסר התאמה בין מה שהובטח למה שהתקיים בפועל. יש לציין כי הוראות אלה אינן תקפות כאשר מדובר במוצרים מתכלים שאורך חיי המדף שלהם קצרים.
ליווי משפטי בתביעת צרכנות
הזכויות והחובות המשפטיות מהוות יסוד לדיני הגנת הצרכן, ועל כן טרם הגשת תביעה משפטית בנושא זה יש להיוועץ ולהעזר בשרותיו של עורך דין המתמחה בדינים אלה, אשר ידע להכווין אתכם על מנת להביא למיצוי מלא של זכויותיכם.