מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין צרכנות » עליית מחיר מהמדף לקופה
מגזין צרכנות

עליית מחיר מהמדף לקופה

לא פעם אנשים נתקלים במקרה הנ"ל בו לקחתם מוצר מהמדף בחנות, וכשהגעתם לקופה גיליתם שהמחיר עלה. קודם כל, אל תוותרו, יש חוקים שמגנים עליכם הצרכנים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/8/2013
  • |
  • 11:55
  • |
  • 1919 צפיות

האם קרה לכם פעם שראיתם מוצר במחיר משתלם, וכשהגעתם לקופה גיליתם שאתם צריכים לשלם עליו מע"מ, או אולי עלות משלוח? לפעמים גם החנויות טוענות שהייתה ´טעות אנוש´ והמחיר שנקוב על המוצר שהתכוונתם לרכוש הוא לא המחיר האמיתי. לפעמים גם קורה שעל המוצר אין בכלל מחיר, במקרים הקיצוניים. ישנן זכויות וחובות כלפי הצרכנים אשר מעוגנות בחוק, ויש זכות לצרכן לדעת את הפרטים על המוצר שאותו הוא מתכוון לרכוש.

כמה זה עולה לנו
מחיר מוצר ללא מע"מ נראה הרבה יותר אטרקטיבי עבור הלקוח, וצרכנים רבים יבואו או ירכשו את המוצר אם מדובר במחיר שכזה. החובה המשפטית של החברות היא לא להטעות את הצרכן וכאשר הוא מגיע לקופה ומגלה שמחירו עלה מפני ש´המחיר שעל האריזה לא כולל מע"מ´ זה לא חוקי. בחוק כתוב בזו הלשון: "עוסק המציע, המציג או המוכר טובין לצרכן, יציג על גביהם או על גב אריזתם את מחירם הכולל" שזה אומר, כולל מע"מ, ביטוח, דמי משלוח וכו´.
כשהמחיר עולה מהמדף לקופה - מדובר במהלך לא חוקי

לו רק שאלתי
אסור למוכר להודיע ללקוח כי בדיעבד חלו כל מיני שינויים ותוספת עלויות שלא הצהיר עליהן מראש. ישנה סנקציה אותה ניתן לדרוש בקופה, בה החוק אומר שאם לקחתם מוצר מהמדף ויש עליו מחיר, זה המחיר אותו תשלמו בקופה, לא משנה מה אומרים המוכרים. 

מה לעשות במקרה שהמחיר עלה בקופה
ישנן שתי אפשרויות להתמודד עם מצב כזה. ראשית, אפשר לשלם את המחיר אותו דורשים, ולאחר מכן לתבוע את החנות על כך. אבל, ישנה עוד אופציה, קצת יותר בעייתית, שהיא פשוט לדרוש לשלם את המחיר הנקוב על המוצר. לרוב, בעלי הבית והמוכרים לא יסכימו לכך, ולכן, אם נתקלתם במחיר אטרקטיבי במיוחד שלדעתכם יש סיכוי שישתנה בקופה, תעדו זאת במצלמה לשימוש עתידי, אם תזדקקו לראייה. אם אכן נתקלתם במקרה כזה, פנו לעורך דין לענייני צרכנות, הוא כבר יידע כיצד לטפל בנושא.

קראו עוד על זכויות צרכנים:

עורכי דין לענייני הטעייה שיווקית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הטעייה שיווקית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עליית מחיר מהמדף לקופה
סגור