מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין צרכנות » מהם זכויות צרכנים?
מגזין צרכנות

מהם זכויות צרכנים?

האזרחים במדינה הם כוח קנייה פוטנציאלי בכל שלב בחייהם, או בשמם המקצועי: צרכנים. אם רכשתם מוצר או שירות מסויים ואינכם מרוצים ממנו, יש לכם זכויות שעובדות לטובתכם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/7/2013
  • |
  • 10:48
  • |
  • 2295 צפיות

כאשר אזרח רוכש מוצר, הוא למעשה צרכן. מכיוון שבכל יום אנו רוכשים עשרות מוצרים ושירותים מחברות שונות, כל אחד מאיתנו נחשב לצרכן. הצרכן רוצה לקבל תמורה מלאה על המוצר שרכש, תוך כדי ציפייה שהמידע אשר כתוב על אותו מוצר יהיה אמין ואכן יישקף את תכולתו ואת תכונותיו. רוב הצרכנים אינם מודעים לזכויותיהם או לעיתים אינם בעלי יכולת לממשן. אז מהו חוק זכויות הצרכנים?

שקיפות מלאה
יצרני מוצרים, חברות גדולות וספקי שירות כפופים לחוק זכויות הצרכנים ומחוייבים לספק מידע אמין ושקוף על מוצריהם, בכדי שהצרכנים לא יופתעו לאחר מכן, וכמובן, יוכלו להחליט בצורה שקולה ומחושבת האם לבחור את המוצר שלהם על פני מוצר אותו מציעה חברה אחרת.

מידע וסימון
על חברות אשר מציעות מוצר מסוים, חלה חובת סימון המוצרים. כלומר, הצגת מידע נרחב ומקיף על כל מוצר. בכל מוצר חייבים להופיע כל פרטי המידע אשר ניתן לכתוב עליו. למשל: תכולת המוצר והכמות, שם המוצר, תוקפו, תאריך ייצור, כתובתו של הייבואן. ישנם עוד מספר פרטים שהייצרן לעיתים מחוייב לכתוב על המוצר כמו למשל תו תקן באם הוא נדרש בעמידה בתן תקן מסויים.
צרכנות נבונה מתחילה מידיעת הפרטים הקטנים

כמה זה עולה לנו
החוק להגנת זכויות היצרנים מגן על הצרכן בשלל רבדים, וגם מפקח על מחירי המוצרים. ישנם מספר שלוחות במשרדי הממשלה אשר מפקחים על יישומו של חוק זה, כאשר הם אחראים לוודא שהמחירים הוגנים לצרכנים, ושהרווח ממכירתם לא עולה על המקסימום אשר קבוע בחוק. כמו כן, החברות חייבות להציג את המחיר על מוצריהן בכתב ברור וקריא, כולל המע"מ, ובמטבע ישראלי בלבד. כמובן שעל חברות תעופה ותיירות לא חלה החובה של פרסום המחיר במטבע ישראלי.

החלפות והגינות
לעיתים אנו מגיעים לביתנו לאחר שרכשנו מוצר, וכשאנו פותחים אותו אנו לעיתים מתחרטים, או מגלים פגם כזה או אחר. על החברות להודיע מראש לצרכנים מהי מדיניות החלפת המוצרים שלהם בכדי שהלקוח ידע למי לפנות במקרה שלא יהיה מרוצה מהמוצר שרכש. כמו כן, אסור לחברות לנצל חולשות של צרכנים באם קיימות כאלה, חל איסור לגרום לצרכן לרכוש מוצר שלא התכוון לרכוש או לבצע עסקה בלתי סבירה.

עורכי דין לתביעות ייצוגיות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות ייצוגיות . הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהם זכויות צרכנים?
סגור