מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מהי תובענה ייצוגית?
מגזין אזרחי

מהי תובענה ייצוגית?

עולם הצרכנים עובר תמורות נרחבות בשנים האחרונות, אם בעבר הצרכן הישראלי נחשב לצרכן אוטומטי אשר מסתמך על נוחות יותר מאשר על חסכון, המשברים הכלכליים שפקדו את העולם כולו שינו מחשבה זו והצרכן נהיה מודע יותר לזכויותיו
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/8/2013
  • |
  • 16:02
  • |
  • 2143 צפיות

עולם הצרכנים עובר תמורות נרחבות בשנים האחרונות, אם בעבר הצרכן הישראלי נחשב לצרכן אוטומטי אשר מסתמך על נוחות יותר מאשר על חסכון, המשברים הכלכליים שפקדו את העולם כולו  שינו מחשבה זו והצרכן נהיה מודע יותר לזכויותיו. זאת בד בבד, לגילויים מרעישים על שחיתויות בשלל חברות גדולות, אשר עודדו יותר ויותר אזרחים לטפל במה שמפריע להם ואף להגיש תביעות ייצוגיות. 

מהי תביעה ייצוגית?
תביעה ייצוגית הינה תביעה כוללת המרכזת מספר מסויים של אנשים בעלי אינטרסים דומים או לחילופין שאותה קבוצת אנשים חוותה פגיעה שאינה מוצדקת. ניהול הליך משפטי של כל אחד מהצדדים בעצמו יהיה לא יעיל ולא משתלם עבורם ועל כן חוברים הם יחדיו על מנת לנהל את ההליך באופן שיתופי, תוך שהם מאפשרים לתובע מסויים לנהל את התביעה ולפעול בשמם. רק קיום הליך משותף יביא לתוצאות משתלמות לצדדים עצמם.
תביעה ייצוגית - תביעה כוללת של מספר אנשים בעלי אותם אינטרסים

אישור תובענה ייצוגית
לרוב, מוגשת תובענה ייצוגית כתביעה רגילה לבית המשפט. עם הגשת התובענה מוגשת גם בקשה להכרת התובענה כתובענה ייצוגית והדבר נתון להכרעת בית המשפט. בבואו לאשר או לא לאשר את התובענה הייצוגית בוחן השופט מספר אלמנטים מהותיים ורלוונטים לעניין כגון: קיומה של עילת תביעה אישית לתובע, קיומן של ראיות לכאורה להוכחת התביעה, עילת תביעה משותפת לכלל התובעים, הוכחה כי התובע הראשי הינו תובע הולם ללא אינטרס אישי, בחינת הסעד, קיומו של תום לב בהגשת התביעה ועוד.

הסעדים הנתבעים בתובענה ייצוגית
סעיף 29 לתקנות סדר הדין האזרחי קובעות כי הסעד הכספי שיינתן במקרה בו התביעה תתקבל ישקף הסעד שיינתן את מלוא התמורה באופן שישיב לכל אחד מהתובעים את הסכום אותו הוא תבע, כמו כן לרוב ייפסוק בית המשפט בהוצאות שכר טרחת עורך דין בעבור התובע המרכזי שניהל את התביעה.

אולי תתעניין גם ב:

עורכי דין לתביעות ייצוגיות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות ייצוגיות . הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי תובענה ייצוגית?
סגור