מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » פשרה בתביעה יצוגית
מגזין אזרחי

פשרה בתביעה יצוגית

תביעה יצוגית היא הליך משפטי, שבו אדם מגיש באמצעות עורך דין מתאים תביעה בשם קבוצה שלמה, כשהוא תובע בשם הקבוצה את הזכויות הרלבנטיות המשפטיות. לאחר הגשת התביעה, הגורמים המעורבים מגיעים להסדר פשרה ביניהם שמתאימה לכל הצדדים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/7/2013
  • |
  • 17:37
  • |
  • 1967 צפיות

הגשת תביעה ייצוגית מאת אדם יחיד בשם קבוצה אותה הוא מייצג כרוכה בהליך שבו בהמשך ישנה פשרה בין הצדדים. על מנת שההסדר זה יאושר על ידי בית המשפט, בית המשפט יגדיר את הקבוצה שלדידה יחול הסכם הפשרה. לעתים ההסדר ירחיב את הקבוצה הזכאית או שלעתים היא תצומצם, ביחס לקבוצה אותה הגדיר התובע בעת שהתביעה הוגשה, ואילו ההסדר יחול ויחולק בין כל חברי הקבוצה שבית המשפט הגדיר. סיומו של הסדר הפשרה יהא במימושו. 
תביעה ייצוגית יכולה להגיע לסכומים נכבדים

תחולת הסדר הפשרה
הסדר הפשרה יחול באופן אוטומטי, ומבלי שיהיה צורך להוכיח השתייכות של אותו חלק מן הקבוצה. ההסדר חל עליו כאילו הסכים להגשת התביעה בשמו, וכן לפיצוי שיוצע לו במסגרת ההסדר לפשרה בתביעה הייצוגית. לפני אישור ההסדר בידי בית המשפט, יועבר לגורמים אשר נקבעו כחוק שיבחנו ויביעו דעתם בנושא. לפיכך, בשלב המקדים לאישור יפורסם ההסדר על מנת שאותו בן קבוצה יהיה יכול להגיש התנגדות או פרישה מאותה הקבוצה.

שלב הגדרת בני הקבוצה
על מנת להבין מה יהיה היקף ההסדר בהתאם לגודל הקבוצה, רצוי להתייעץ עם עורך דין מהתחום, ולבחון את המשך הגשת התביעה – האם יהיה כדאי להגיש תביעה אם לאו. הגדרת בני הקבוצה אינו השלב היחיד בו בית המשפט מתערב, אלא שיתערב גם בבדיקת הפשרה ההוגנת לכל החברים בקבוצה. 

גמול יחסי לתובע הייצוגי
ישנו ניגוד עניינים בין האינטרס של התובע בשם הקבוצה ובין חברי הקבוצה – חברי הקבוצה מעוניינים במינימום הוצאות, מקסימום גמול ובפרק זמן סביר ולמולם התובע הייצוגי מעוניין בגמול המיוחד לו, היות שהוא מקדיש ממרצו, זמנו וכספו כדי להשיג את המטרה, לעתים לאורך שנים. מתוך כך, עורך דין מומחה לנושא ידע לכוון לאינטרסים של התובע ומבלי שיפגעו באלו של הקבוצה.  



עורכי דין לתביעות ייצוגיות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות ייצוגיות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פשרה בתביעה יצוגית
סגור