מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » ניתוק מהמשפט העברי
מגזין אזרחי

ניתוק מהמשפט העברי

המונח "משפט עברי" שמקורו בגרמניה כאשר לימודי היהדות וההלכה היהודית נכנסו לתוכנית הלימוד של האוניברסיטאות באמצעות מדע ומשפט. סוג של חקר ההלכה תוך שימוש בכלים מודרניים
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/8/2013
  • |
  • 16:54
  • |
  • 2066 צפיות

לימודי ההלכה היהודית באמצעות כלים של מדע המשפט זהו המשפט העברי, אשר למעשה אמור לציין את ההתנתקות או ההתרחקות מהדת. עברי נחשב ל-לא יהודי, לא מהגולה, יהודי חדש וישראלי הם מה שלמעשה מנסים להשריש. הכוונה ל"משפט" – עיסוק בהלכה באופן כללי בנושאים הבוערים כמו נזיקין ומשפט פלילי, אך שהכל יהיה ללא הלכות דת, שעליו הייתה מבוססת כל מערכת המשפט.

חוק יסודות המשפט
החוק, אשר נחקק לפני 33 שנה, ביטל למעשה את התלות במשפט האנגלי וקבע דבר נוסף, שבמידה והשופטים בישראל לא מוצאים תשובה או מענה לאחת הסוגיות שעולות בפניהם, הוא יפנה למקורות המשפט העברי וישתמש בהם אך רק בתנאי והם מתאימים לעקרונות של יושר, חירות, צדק, ושלום.
משפט עברי - רוצים להתנתק, אבל זה כמעט בלתי אפשרי

חקיקה במשפט עברי
למרות ההתנתקות מהמשפט העברי, ישנם מספר חוקים במשפט הישראלי  שמבוססים עליו וכמעט ואי אפשר לשנותם. ישנו חוק למשל שקובע שאדם צריך להתערב במניעת פשע. אם ניסיון מניעת הפשע לא כרוך בסיכון גדול והאדם שיכול היה למנוע את הפשע לא התערב, הוא ייענש. בעולם זה נקרא חוק "השומרוני הטוב". במשפט הישראלי שמים דגש על הערכים של מדינת ישראל, שמסתכמים ביהדות ודמוקרטיה, וגם הם מושרשים בחוקה הישראלית.

המשפט העברי – היסטוריה
המשפט העברי עולה ממספר מקורות ספרותיים והחל לפני 3000 שנה. עוד מתקופת התורה ומשפטי שלמה התקיים המשפט העברי, גם במשנה, בתלמוד ובשולחן ערוך יש אזכורים למשפט העברי מהעבר, שבמשך הזמן השתדרג והוסיף עוד ועוד חוקים. כאמור, המשפט הישראלי מנסה להתנתק מהמשפט העברי, אך ללא הצלחה רבה. אמנם חלק מהחוקים שונו ולוטשו, אך המשפט העברי נותר המקור העיקרי ממנו בית המשפט שואב את בסיס חוקתו.

עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ניתוק מהמשפט העברי
סגור