מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » קיצור תקופת מעצר
מגזין פלילי

קיצור תקופת מעצר

משהוגש כתב אישום כנגד נאשם על ידי התובע (התובע המשטרתי או הפרקליטות) לרוב ישוחרר הנאשם לביתו ומשפטו יתנהל במקביל. במקרים מסויימים הוא יישאר במעצר בית עד תום ההליכים. כיצד ניתן לקצר את תקופת השהות במעצר?
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/8/2013
  • |
  • 16:20
  • |
  • 2224 צפיות

בהתקיים נסיבות שונות עליהן יפורט בהמשך מאמר זה, ייבקש התובע כי הנאשם יישאר במעצר עד תום ההליכים עד שייגזר דינו ויחל לרצות את עונשו. הבקשה למעצר עד תום ההליכים מוגשת לאותו בית משפט בו הוגש כתב האישום ככנגד החשוד.

מדוע מתקיים מעצר עד תום ההליכים?
ניתן להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים במידה ומתקיימים תנאים מקדימים הקבועים בדין. התנאים שקובע הדין כוללים בין היתר את התנאים כדלקמן: קיימת עילה וסיבה למעצר, יש ראיות מוצקות להוכחת אשמה, כאשר מטרת המעצר לא מושגת באמצעות חלופת מעצר וכמובן במידה ולנאשם יש סניגור שיכול להגן ולהציג את האינטרסים שלו. מעצר עד תום ההליכים הינו אמצעי קיצוני ועל כן הסיבות צריכות להיות מנומקות ורציניות.
עיקר הסיבות שבגללן נקבלים הארכת מעצר - מניעת פגיעה בשלום הציבור

מהי מטרת המעצר עד תום ההליכים?
אחת המטרות העיקריות של מעצר עד תום ההליכים הינה מניעת פגיעה אפשרית בשלום הציבור ופגיעה בהליכי המשפט הפלילי כמו הימלטות הנאשם, שיבוש ראיות מסוכנות וכדומה. מועד תחילת מעצר עד תום ההליכים הוא מועד הגשת כתב האישום. מעצר ימים אינו נכנס תחת הגדרה זו. תוקף מעצר עומד בדרך כלל עד תום ההליכים, כלומר עד תום ההליכים ועד למתן פסק דין. וזאת אלא אם כן בית המשפט החליט משהו אחר.

מהן זכויות העצורים בעת מעצר עד תום ההליכים?
גם לעצורים עד תום הליכים קיימות זכויות בסיסיות כמו לכל אדם אחר. לעצור עומדת הזכות לעיין בחומר החקירה הקיים בתיק. כמו כן במידה וקיים חומר רב זכותם של הסניגור ושל העצור לבקש ערכה לעיון בחומר עד למועד הדיון. לפי בחינת הראיות ניתן לדעת האם קיימת עילה להגשת כתב אישום, מהן הראיות לכתב האישום, והאם קיימת אפשרות לשחרר את העצור.  חשוב לפנות לעורך דין פלילי על מנת שייצג את החשוד בצורה הטובה לאורך כל הדרך.

עורכי דין לעברות כלכליות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות כלכליות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא קיצור תקופת מעצר
סגור