עבירות הוגדרו כפליליות כדי שמי שביצע אותן יתן עליהן את הדין, חמורות ככל שתהיינה. בסמכותו של בית המשפט להחליט ולהבדיל מתי ניתן להמיר את העונש בטיפול.
השיטה הזו נמצאת בשימוש מזה כמאה שנים, ומוכיחה את עצמה פעמים רבות. מערכת החינוך אימצה את השיטה הזו כדי להתמודד עם ילדים אלימים – פחות מענישים, יותר מחזקים במקומות שבה נראתה התנהגות טובה. כך, דרך טיפול בעבריין, ותוך כך להיטיב גם עם סביבתו ניתן לתרום לציבור הרחב. זאת, בתנאי ש
עורך דין פלילי יטען בעבורו בבית המשפט כי דווקא שיקום הולך יכול להחזיר אותו לדרך הישר.
עבירה שנעברה בפעם הראשונה
לרוב, עבירות – אף עבירות פליליות שנעברו לראשונה, אלו עבירות שניתן לנסות ולהקל בעונשן לפחות, כמו גם לזכות את הנאשם לחלוטין. כך, אצל נוער עבריין שעורך דינו טוען כי הדרך השיקומית עשויה לחנך אותו לחיים של אזרח שומר חוק, או אדם מן השורה שעבר עבירה כלשהי, בין אם בתום לב ובין אם לא, וגם הביע עליה חרטה.
עונשים על עבירות חמורות - לא תמיד זה ייגמר במאסר
מה לוקחים בחשבון כדי לבחור בין טיפול לענישה?
ישנן עבירות פליליות אשר בהן לוקחים בחשבון את חומרת העבירה, כמה נפגעו ממנה, האם היה נזק מצטבר, מי נפגע מן העבירה הזו ובאיזו צורה? האם העבריין סיכן בכך את שלום הציבור? מה טיב מערכת היחסים בינו לבין הסביבה שבה הוא חי? האם זו לא הפעם הראשונה, האם היה בטיפול מקצועי ומה היו תוצאותיו?
להשפיע על דעת שופטים
על מנת לשכנע את השופטים כי הטיפול יכול להועיל יותר מאשר לגרוע, רצוי לחתור לכיוון הטיפול כבר בראשית הדיונים במשפטו של העבריין. חשוב להצטייד בעורך דין מיוחד למקרה – לרבות עורכי דין אשר מתמחים בטיפול בבני נוער ובילדים.