מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » אסיפת נושים
מגזין חובות והוצל"פ

אסיפת נושים

הליך פשיטת רגל מקפל בתוכו שתי מטרות יסוד, הראשונה היא לאפשר לחייב בעל חובות מרובים אותם אין הוא מסוגל לפרוע, לפתוח דף חדש ונקי בחייו הכלכליים, וגם כיוון הנושים בהליך המייגע.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/9/2013
  • |
  • 12:59
  • |
  • 2005 צפיות

הליך פשיטת רגל קיים עבור אותם אנשים שכבר חשבו שאין להם סיכוי לקבל את הכסף שחייבים להם, ואז מבינים שקיים סיכוי ולו חלקי לממש את זכותם ולקבל את כספם בחזרה, בעיקר כאשר קיים חשש להברחה או להסתרה של משאבים כלכליים אצל החייב.  

פתיחת הליך פשיטת רגל
הליך פשיטת רגל יכול שייפתח בשני אופנים- האחד על ידי החייב עצמו, שמכריז בבקשתו לפשיטת רגל, שאין ביכולתו לשלם את חובותיו והוא מבקש את סיוע בית המשפט והשני הוא על ידי הנושים אשר מבינים אין הם עתידים לקבל את כספם בחזרה וכי החייב מתחמק ו/או לא מסוגל לשלם להם. ההליך עצמו ינוהל על ידי כונס הנכסים הרשמי, שבמצב דברים זה משמש כזרוע הביצועית של בית המשפט. הנושים מהווים אלמנט חשוב בניהול ההליך והם זכאים להביע דעתם על כל אחד משלבי ההליך ולכן לרוב ייזמן כונס הנכסים הרשמי את הנושים לאסיפות נושים שונות.
אסיפת הנושים תנוהל על ידי כונס הנכסים הרשמי - שמשמ כזרוע הביצועית של בית המשפט

כינוס אסיפת נושים
הנושים שיזומנו לאסיפת הנושים יהיו נושים שהגישו תביעות חוב כנגד אותו חייב במשרדי ההוצאה לפועל עד למועד כינוס האסיפה. כונס הנכסים הרשמי ייכנס את הנושים בטווח של עד שנה מיום מצן צו כינוס הנכסים של החייב. האסיפה לרוב תיערך במשרדים של הכונס ובה תינתן לכונס ולנושים האפשרות להביע דעתם בעניין כל אחד משלבי הכינוס. לפחות שליש מהנושים חייב להיות נוכח בישיבה על מנת שזו תוכל לצאת לפועל. 

מהלך אסיפת הנושים
את אסיפת הנושים ינהל כונס הנכסים הרשמי ועליו יהיה להציג בפני הנושים תמונת מצב אודות מצבו הכלכלי של החייב אותה הוא בדק וחקר לעומק. החייב, שלרוב יהיה נוכח גם הוא באסיפה זו, יאלץ לתת תשובות והסברים לטענות שיועלו נגדו על ידי הכונס ועל כן חשוב שיגיע מוכן לאותה אסיפה כאשר ברשותו כלל המסמכים והאסמכתאות אשר תומכות בתשובותיו. יודגש כי קיימת חשיבות רבה לייצוג הנושים והחייב על ידי עורך דין המתמחה בתחום זה שידע להכווין ולטעון את הטענות הנכונות.

עורכי דין להסדרי חובות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסדרי חובות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אסיפת נושים
סגור