מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » נזק לא ממוני - פיצויים
מגזין נזיקין

נזק לא ממוני - פיצויים

פקודת הנזיקין מגדירה את המושג נזק באופן רחב וכללי עד מאוד כך שלעיתים נדרש בית המשפט בפרשנות לשם הצבת גבולות להגדרה זו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/9/2013
  • |
  • 19:12
  • |
  • 2070 צפיות

בפס"ד גורדון קבע בית המשפט כי המושג נזק מקפל בתוכו את כלל זוגי הנזקים לרבות נזקים ממוניים ונזקים שאינם ממוניים בהתאם לראשי הנזק השונים ומהתאם לגודל הנזק, עלות "השבת המצב לקדמותו" ומידת הנזק הנמדדת.

ראשי נזק שונים
כאמור, בפס"ד גורדון חילק בית המשפט את סוגי הנזק לקבוצות- ראשי נזק, את ראשי הנזק שאינם ממוניים חילק לשני סוגים: האחד, ראש נזק כאב וסבל- בית המשפט יפצה את הנפגע על הנזק שנגרם לו, הכאבים הפיסיים אותם הוא סובל, והפצעים והפגיעות איתם הוא נאלץ להתמודד.

ראש הסבל השני הינו קיצור תוחלת החיים- הפוגע יישלם פיצוי לנפגע/ למשפחתו של הנפגע על ההכנסות אותם צפוי היה הנפגע להכניס במידה והוא לא היה נפגע. ראש נזק נוסף מדבר על אובדן הנאות החיים- אדם שנגרם לו נזק וכיום הוא מוגבל ו/או נכה ואינו מסוגל להנות בכוחות עצמו מפעולות בסיסיות במהלך החיים.
נזק הוא משהו שאפשר לחלק למספר תחומים , אבל לרוב מסתכם בנזק חומרי או גופני

גישות שונות לעניין ראש נזק כאב וסבל
ישנן גישות שונות בפסיקה לשאלת הפיצוי בעקבות ראש נזק כאב וסבל, הגישה הראשונה גורסת כי מדובר בעניין קנייני, לפיו הפגיעה ברכושו או בגופו של אדם הינה פגיעה בקניינו הפרטי והפיצוי שיינתן יהיה לשם השבת מצב הקניין לקדמותו והזכות לשמירת שלמות הגוף. גישה זו תיבחן על פי מבחן אובייקטיבי. הגישה הנוספת הינה גישה פונקציונאלית, רגשית יותר, אשר בוחנת את הדברים בהתאם למבחן סובייקטיבי ורואה את האדם כאינדיבידואל שסבל עקב הפגיעה והנאות חייו נפגעו ועל כן זכאי הוא לפיצוי.

תביעה נזיקית בליווי מקצועי
בעת הגשת תביעה נזיקית חשוב "לקרוא את המפה" כמו שהיא, ולדעת איזה ראשי נזק הסיכוי הגבוה ביותר שילקחו בחשבון בכל תביעה נזיקית שהיא, הן במישור ראשי הנזק הממוניים והן ככל שמדובר בראשי נזק בלתי ממוניים. עורך דין המתמחה בדיני הנזיקין ידע להכווין אתכם למסלול הנכון עבורכם.

עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נזק לא ממוני - פיצויים
סגור