מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עקרון טובת הילד
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

עקרון טובת הילד

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2723 צפיות

טובת הילד הינה ערך יסודי ומהותי אשר עליו יש להתבסס בכל קביעה משפטית הנוגעת באופן כזה או אחר לקטין או לקטינה. בתחום דיני המשפחה נפוץ מאוד השימוש במושג, וזאת לנוכח העליה ההולכת וגוברת במודעות החברתית לזכויות הילד ולהיבטים הרגשיים והנפשיים של כל ילד וילד. יש לומר כי זכות זו הינה זכות שעליה לא ניתן לערער בשום פנים ואופן, אפילו משפחתו של הילד אינה בר דעת בעניין.

באילו מקומות מעוגן עקרון טובת הילד?
בסוף שנות ה-80 הצליח עקרון טובת הילד לתקוע יתד רחב באו"ם וזאת כאשר אושרר האמנה לזכויות הילד. ועדת רוטלוי שהוקמה לצורך העניין, דנה רבות בכל ההיבטים של העקרון ונתנה משוב רוח חשוב לעקרון, דבר שהביא גם לחידודו בכל הנוגע לחוק ולמשפט הישראלי.

איפה ניתן להבחין בשימוש של טובת הילד?
טובת הילד כפי שאמרנו באה לידי ביטוי כ"ברירת מחדל" בכל קביעה או פסיקה הניתנת על ידי בתי המשפט ובתי הדין השונים בישראל. עם זאת יש לומר כי ישנם חוקים ותחומי עניין אשר מתבססים על עקרון טובת הילד ומשמשים לערך זו מגן אנושי בלי עביר. בין היתר ניתן לציין את: חוק חינוך חובה, חוקי אימוץ, תחומי בריאות ותזונת הילד, תחום הורות חד מינית, ילדי מריבה והסדרי ראיה.

איך נקבע עקרון טובת הילד בכל הנוגע למשמורות והסדרי ראיה?
עקרון הילד בולט בצורה מאוד משמעותית בתחום דיני המשפחה בכלל ודיני הגירושין בפרט. בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני נוקטים בעמדה, השמה את טובת הילד בראש מעיניה. לעיתים קרובות נוטים ההורים "לשכוח" מטובת הילדים ואף לרמוס את זכויותיהם, בין אם במודע ובין אם לא. בית המשפט בדרך כלל יכפיף את מקום מגוריו של הילד ואת אורח חייו בצמוד לאמו, אך במידה ומצב זה אינו מצב טוב לילד או במידה ומצב זה עלול להזיק לו, בית המשפט יתן לאבא את זכויות המשמורת.

מהם אותם עקרונות בהם מתחשב בית המשפט?
בית המשפט בבואו להחליט על קביעת המשמורת, לוקח בחשבון מספר פרמטרים עיקריים כגון: רצונו האישי של הילד, בריאותו של הילד, גילו של הילד, שלום נפשו של הילד ועוד. כמובן שבמקביל יאלץ בית המשפט גם להתחשב בנתונים הנוגעים להורי הילד כגון: מצבם הנפשי של ההורים ומצבם הרפואי. שילוש מושכל של כל הפרמטרים יעזור לו בסופו של דבר לגבש דעה ועל פיה להחליט כיצד יראו חייו של הילד.

עורכי דין לענייני משמורת ילדים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני משמורת ילדים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עקרון טובת הילד
סגור