מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הליך סידור הגט
מגזין משפחה

הליך סידור הגט

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2358 צפיות

פסק הדין שניתן לכם על ידי בית הדין הרבני ואשר מורה לכם להתגרש אינו סוף הסיפור, אלה רק השלב הלפני האחרון בתהליך המתיש שאותו עברתם לאורך כל התקופה שעברה. השלב הסופי הינו שלב סידור הגט, הליך שיצוא מהכוח אל הפועל את הגירושין ויקבע את הסטאטוס החדש בו תצאו. שלב הליך סידור הגט, מדיר שינה מעיניהם של רבים, אשר חוששים מאופי ההליך ומהתחושות המלוות אותו. הליך זה נתפס בפני רבים כהליך מבזה ומבייש, דבר אשר ממנו ירצו להימנע מכל מחיר.

איך קובעים את מועד סידור הגט?
לאחר שקיבלתם את פסק הדין שמורה על קבלת הגט, עליכם להגיש את הטפסים אל מזכירות בית הדין, אשר תקבע עבורכם מועד בו תוזמנו להסדיר את הגט. בתום הליך סידור הגט, תוכרזו כגרושים ותוכלו להמשיך כל אחד לדרכו.

מה הוא השלב הראשוני של הליך סידור הגט?
בשלב הראשוני יבצע בית הדין, הליך הקרוי "חקירות שמות". הליך זה נועד לאמת את כל המידע הידוע לבית הדין עליכם ועל ידי כך לוודא שאכן כל הפרטים הידועים לו אכן נכונים. בשלב זה יוודא בית הדין שאכן לבעל ידוע כי אשתו עומדת להיות "משוחררת" ממנו. כמו כן יוודא בית הדין כי הבעל לא הגיע אל בית הדין מתוך כפייה. בנוסף יתבקש הבעל לומר כי כל ההודעות שנמסרו לאורך תקופת הנישואין על התחייבות כאלו או אחרות שלו לאשה, בטלות. הרציונאל לכך הוא שהבעל חייב לגרש את האישה מרצונו ולא עקב התחייבות כזו או אחרת שנתן לה במהלך הקשר.

שלב כתיבת הגט
בשלב הבא ניגש סופר סת"ם לכתוב את הגט. הבעל מבצע הליך בו הוא מקבל במתנה עט ונייר מהסופר סת"ם וזאת עקב על מנת שבית הדין יוודא שאכן מדובר ברכושו של הבעל. לאחר מכן "יבקש" הבעל מסופר הסת"ם כי הוא זה שיכתוב את הגט. על הגט לגירוש האישה, יחתמו בסופו של דבר העדים. על העדים לעמוד לצד הסופר סת"ם בעת כתיבת הגט ולקרוא את הכתוב בטרם יחתמו עליו.

השלב הסופי – נתינת הגט לאישה
שלב זה מהווה אקורד הסיום. בית הדין יאשר כי האישה מתגרשת מרצונה ולאחר מכן יבקש להסיר ממנה את הטבעות. בית הדין מודיע לאישה לאחר מכן כי היא מותרת וכמו כן מבקש בית הדין גם מהגבר להקריא פסוק בו הוא מאפשר לאשה להמשיך את חייב ומודה גם הוא "כי היא מותרת לכל אדם". לאחר מכן האישה מקבלת את כתב הגט בטקס מיוחד שמעניק לה את הגט לצמיתות כ"קניין" השייך לה. משלב זה אסור לאשה להתחתן ב92 הימים שלאחר מכן. וכמו כן אסור לה לעולם להתייחד שוב עם בעלה לשעבר (במידה התחתנו שוב).


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליך סידור הגט
סגור