מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » התעלל באישתו במשך שנים ויפצה אותה בכ-600 אלף ₪
מגזין משפחה

התעלל באישתו במשך שנים ויפצה אותה בכ-600 אלף ₪

התובעת הינה אישה שהתגרשה מבעלה לאחר שחוותה מסכת של התעללויות פיסיות ומנטליות מצד בעלה במשך שנים רבות, היא מבקשת לקבל פיצוי כספי מבעלה עקב ההתעללות שעברה, ההשפלה ואף בפגיעה בשמה הטוב.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/10/201
  • |
  • 17:56
  • |
  • 1998 צפיות

עם נישואייהם של בני הזוג בשנת 92 החל הבעל לנהוג כלפי אישתו באכזריות אין סופית תוך שהוא מכה אותה ושולט בה ביד קשה ללא רחמים המלווה בהתעללות פיסית ומנטאלית בלתי פוסקת, בין היתר חייב הבעל את אישתו לפרט על גבי מכתב ארוך ומפורט את מהות היחסים בינהם כולל פירוט של פרטים אינטימיים עד מאוד.

התובעת טענה בתביעתה כי הדרישה לכתיבת מכתב זה מצידו של הבעל מטרתה היתה לשים בידיו של הבעל ראיה לכך שהאישה בוגדת בבעל במידה והיחסים בינהם יעברו לפסים משפטיים. עוד טענה האישה כי ברגעים בהם החריף הסכסוך בין בני הזוג נהג הבעל לשלוח לאביה של האישה ולאנשים נוספים המקורבים אליה חלקים מהמכתב המפרטים מעשים שעתה לכאורה ופוגעים בשמה הטוב.
פגיעה באוטונומיה האישית היא פגיעה בזכות יסוד

ערכאה ראשונה בבית המשפט לענייני משפחה
בית המשפט לענייני משפחה שסוגיה זו הגיעה לפתחו קבע כי אכן חוותה האישה התעללות בלתי פוסקת מצד בעלה ואכן היתה היא נתונה לגחמותיו ודרישותיו הקשות ללא אפשרות להתנגד או להביע דעה. לאור החלטה זו פסק בית המשפט לענייני משפחה לתובעת פיצוי בסך 50,000 ₪. האישה שלטענתה הפיצוי שנפסק לטובתה היה נמוך בהרבה מהמגיע לה ערערה על גובה הפיצוי לבית המשפט המחוזי.

ערכאת הערעור במחוזי
בערכאת הערעור שמו השופטים את עיקר הדגש על התקופה הארוכה בה היתה האישה נתונה לאכזריותו הבלתי פוסקת של הבעל. עוד נקבע בפסק הדין כי הפגיעה החמורה ביותר מצידו של הבעל היוותה למעשה פגיעה בכבודה ובאוטונומיה של האישה, פגיעה המהווה פגיעה בזכות יסוד אשר קיימת לכל אדם בישראל באשר הוא אדם ועל כן קיבל בית המשפט את ערעור האישה באומרו כי הפיצוי שנקבע בבית המשפט לעניניי משפחה אינו משקף את הנזק והסבל שחוותה. בית המשפט המחוזי קובע פיצוי בסך למעל מחצי מיליון ₪- סכום גבוה בלמעלה מפי עשר מהסכום המקורי שנפסק. בנוסף קבע בית המשפט פיצוי בסכום של כ18 אלף ₪ באשר לטענתה לפגיעה בשמה הטוב. 




עורכי דין לתביעות אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התעלל באישתו במשך שנים ויפצה אותה בכ-600 אלף ₪
סגור