מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » צו מבחן
מגזין פלילי

צו מבחן

בידיו של בית המשפט להחליט אם להטיל על נאשם במסגרת עבירה פלילית צו של פיקוח על ידי שירות המבחן, וזאת ללא צורך במתן עונשים נוספים, חופפים או מצטברים – אם כי יש לעמוד בתנאים מסוימים לצורך העניין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/11/2013
  • |
  • 16:57
  • |
  • 2350 צפיות

בסמכות בית המשפט להעניק צו מבחן למי שנאשם בעבירה לאחר שנערך לו משפט, אולם מפאת גורמים מסוימים כמו למשל בריאות גופנית, גיל, עבר, תנאי בית או אפיו או מצבו השכלי וכל נסיבה אחרת המקלה על העונש יהיה יכול להעמיד את הנאשם למבחן ואפשר גם שיטיל עליו עונש נוסף או תנאי. בית המשפט יהיה יכול להעמידו למבחן בלבד, להעמידו למבחן ולהטיל עליו מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס, שירות לתועלת הציבור או התחייבות להמנע מעבירה וכן יכול להעניק צו מבחן מבלי להרשיעו, וזאת אם אין לנאשם עונש מאסר על תנאי. 

תנאים מצטברים לריצוי העונש
כדי שיוטל עונש, אמורים להצטבר תנאים מסוימים; על בית המשפט לקבוע שנקבעה אשמה והאישום הוכח, נתקבל תסקיר אודות שירות המבחן, בית הספר התרשם שהטלת צו מבחן תהיה נכונה לפי אופיו של הנאשם או בנסיבות כל שהן שקשורות לעבירה ועל הנאשם להסכים לכך. בית הספר יסביר לנאשם אודות משמעות הצו, ויזהיר אותו לגבי תוצאות ההפרה שלו. 

תוקף הצו
לצו מבחן מתקיים תוקף שעומד בין חצי שנה לשלוש שנים על פי סעיף 4 לפקודה ולהאריך אותו בלבד שלא יעברו 3 שנים על פי סעיף 22 לפקודה. אילו הנאשם לא ממלא אחר הצו, יהיה ניתן להטיל עליו סנקציות על פי סעיף 20 לפקודה – הסנקציות כוללות מתן אזהרה, הטלת קנס, הרשעה ועונש לאחר הפרת המבחן.
התמודדות עם צו מבחן

מה כולל התסקיר?
התסקיר שיוגש לבית המשפט הינו חוות דעת שתוגש בידי קצין המבחן שיתפקד כקצין סעד מטעם הקהילה. אותו תסקיר יכלול את מצבו המשפחתי, הכלכלי, האישי והנפשי של אדם, האם יש פרנסה במשלח ידו של הנאשם, מה הסיכויים לשקם את הנאשם – כדי שיהיה יכול לחזור לתפקד בין החברה כשהוא מוצא פרנסה קבועה וסיוע כלכלי.

מבחן – ולא הרתעה
צו המבחן לא ניתן כדי להרתיע את הנאשם ואין בו כדי גמול מן הענישה שהייתה צפויה לו – זהו לא עונש חלופי אלא שמדובר על אמצעי שיקומי. משום כך, עורך דין פלילי יחתור כדי שמרשו יקבל צו מבחן המעיד על יכולתו של הנאשם לחזור לחיים רגילים.

מאמרים נוספים הנוגעים לצווי מבחן:
שירות מבחן
מהו קצין מבחן?


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו מבחן
סגור