מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » רבנות – אין ברירה מתגרשים
מגזין משפחה

רבנות – אין ברירה מתגרשים

זוגות רבים נישאים באופן דתי או באופן אזרחי אך חשוב לדעת מהי הפרוצדורה לגירושין. על אף שמדינת ישראל מכירה בנישואין אזרחיים כלל הזוגות יאלצו להתגרש ברבנות. במאמר זה תמצאו את כלל המידע הרלוונטי בתחום
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 18:04
  • |
  • 2185 צפיות

הרבה זוגות שהם חילוניים גמורים, משתדלים לגמור את עסקיהם מול הרבנות בעת ביצוע הסכם הנישואין ולקוות שלא יצטרכו לחזור לשם. אך מה לעשות, הדת היהודית השולטת בארץ קבעה את חוקי המשפחה אשר שולטים במערכת המשפטית בארץ ולכן, אם אתם זוג יהודי שמתגרש, תצטרכו לעבור בדרך את הרבנות.

בית הדין הרבני- רשאי לתת את הגט
מי שבישראל מונה להיות הגורם הראשי למתן גט ואישורו על כל תנאיו, הוא בית הדין הרבני. במקרים מיוחדים גם מתקיימים בו הדיונים על המשמורת של הילדים ונושאים משפחתיים אחרים. בכל אופן, מכיוון שאצל יהודים הזוג המתחתן נרשם ברבנות, הוא גם חייב לעבור דרכיהם בעת הליך הגירושין. הבעיה שמדובר בבית דין עם חוקים משלו.

פניה לבד לבית הדין הרבני- זה חכם?
רבים חושבים כי אין צורך לקחת עו"ד לענייני משפחה לשם גירושין. האמת שאם יש הסכם גירושין שהושג דרך הליך קודם כמו ועידת עו"ד של שני הצדדים או גישור או ייעוץ זוגי והוא כבר חתום וסגור, הרי שהמעבר דרך בית הדין הרבני הוא בגדר מסורת בלבד שיש לעבור אותה בכדי לקבל את האישור הסופי לגירושין. אך אם אין לכם הסכם כזה, צפויה לכם דרך חתחתים. בייחוד, לצד הנשי שבסיפור אותו לרוב בית הדין הרבני מפלה לרעה. בנוסף, אם יש צורך בפסיקה נוספת או שמדובר בנושא שהוא מעבר לדין ההחלטות בבית הדין הרבני, רק לאחר דיון שם תקבלו את ברכת הדרך לעבור לדיון בערכאה נוספת שהיא אזרחית לחלוטין. 
בגירושין אין אפשרות בחירה

במה יכול עו"ד לענייני משפחה
אם אתם עוברים הליך של גירושין , רצוי מאוד לפנות לעו"ד לענייני משפחה. למה? ראשית כל יש מישהו שעובר אתכם את ההליך הלא קל הזה ומסייעת לכם כיצד לצלוח את השלבים הבירוקראטיים השונים. שנית, הם מכירים טוב מכם את ההלכות וההתנהגות שעדיפים בבית הדין וכיצד להשיג את התוצאה או האפקט הרצוי על השופט, דבר שסביר להניח תתקשו להתמצא בו לבד. ואם הגירושין נגרמו כתוצאה ממעשה בגידה או כל מעשה שפל אחר, הם יסייעו לכם להוכיח את זכותכם להתגרש, שכן הגט ניתן גם בהתאם לנכונות הבקשה על פי חוקי הדת היהודית. 


הסכמי גירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום הסכמי גירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רבנות – אין ברירה מתגרשים
סגור