מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » התרת נישואין של חד-מיניים בישראל, היכן?
מגזין משפחה

התרת נישואין של חד-מיניים בישראל, היכן?

לאחרונה הוגשה בישראל הצעת חוק ל"ברית זוגית אזרחית". קבלת ההצעה עשויה לחסוך אלפי דולרים למי שטס לחו"ל כדי להכנס בברית הנישואין. אילו הצעת החוק הזו תעבור, זה ישנה את פני הדברים עבור מאות זוגות חד מיניים מדי שנה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 18:29
  • |
  • 2107 צפיות

משרד הפנים מאפשר רישום בחסותו של בני זוג מאותו המין שנישאו בחו"ל, אולם הם עדיין אינם מוכרים בישראל באופן רשמי כבני זוג נשואים – ולא ניתן לקיים טקס שכזה בארץ באופן שגורף גושפנקא על ידי הגופים השונים – אלא בדרך אלטרנטיבית. גם דרך הגירושין דומה, ואם אין הכרה בברית הנישואין – הרי שאין צורך להכיר גם בעניין הגירושין במידה שבאה העת. למעשה, כך זוגות בני אותו המין שמשלמים כסף רב על הטקס ועל הסידורים שמסביב למעשה תורמים לכלכלה בחו"ל, ולא לזו שבארץ, מטעמי דת בעיקר.

המצב כיום בישראל
ישנן סיעות פוליטיות הפועלות בתחום קידום הנישואין בין זוגות חד-מיניים בישראל, אום נכון להיום מתקיים מונופול דתי לנישואין ולגירושין שבמדינה. האזרחים הישראלים שמתחתנים במסגרת של נישואין אזרחיים בחו"ל (בני אותו המין או לאו) יכולים להירשם במרשם האוכלוסין של משרד הפנים, אולם בהמשך אם ירצו להתגרש יאלצו לפנות לקבלת אישור הממסד הדתי בישראל. 

גישתן של מדינות אחרות בעולם מול זו של ישראל
למרות שהוגשו מספר פעמים בקשות להצעות חוק להנהגת הנישואין האזרחיים במדינת ישראל, המדינה בלמה את הניסיונות הללו עוד באיבם. היות שזוגות רבים עושים זאת – מדובר על יותר מתופעה, אלא דרך חיים בה בוחרים אין ספור זוגות שקשרו גורלם יחדיו. בעוד 14 מדינות ברחבי העולם אישרו את הנישואין החד מיניים בקרבן, בישראל אין התקדמות בנושא. 
התרת הנישואין בקרב זוגות חד מיניים

מה הנוהג בין בני זוג חד מיניים שמעוניינים להנשא?
בינתיים לאור המצב הקיים מסתפקים בפסקי דין קודמים בנושאים אלו, וישנם פתרונות שונים לקשירת גורלם של בני הזוג האחד עם השני. כמו למשל תעודת זוגיות ויצירת הסכם ממון ביחד עם עורך דין משפחה המתמחה בנושא. אפשרות נוספת היא לערוך טקס בישראל או בחו"ל ולהגיע עם תעודת הברית למשרד הפנים על מנת לרשום במרשם. 

מה כוללת הצעת החוק החדשה?
לפי הצעת החוק שמגבשות אותה חברות כנסת, יחולו אותן זכויות וחובות על הזוגות שבחרו במסלול ברית הזוגיות – וזאת מכורח רישום הזכויות במרשם מיוחד עליו יופקדו רשמים הממונים על ידי שר המשפטים – לאחר שאלו ימצאו כשירים למינוי כשופטים בבית משפט לענייני משפחה. 


עורכי דין לענייני נישואין חד מיניים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נישואין חד מיניים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התרת נישואין של חד-מיניים בישראל, היכן?
סגור