מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » סגירת תיק פלילי במשטרה
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

סגירת תיק פלילי במשטרה

גם אזרחים שומרי חוק עלולים להיות מעורבים בהליך של רישום פלילי במשטרה, כלומר – פתיחת תיק פלילי. התיק הפלילי עול לרדוף אדם לאורך שנות חיים רבות, ולכן כדאי למנוע את פתיחתו מלכתחילה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/11/201
  • |
  • 16:53
  • |
  • 2008 צפיות

כשהמצב הקיים הינו תיק פלילי פתוח או סגור, זהו מצב בלתי רצוי, שעלול להגביל את מושאיו באשר לעתיד המקצועי של אדם, המוניטין שלו, הדימוי החברתי שלו ועוד. כשזהו תיק פלילי שנפתח לאזרח שממילא שומר על החוק בדרך כלל, זה עלול להוות עוול, ובעיקר כשהחקירה במשטרה הסתיימה כבר, אולם הוחלט שלא להגיש את כתב האישום – והרישום הפלילי נותר בעינו – סגור או פתוח; מכיוון שכך, רצוי להפעיל את שירותיו של עורך דין פלילי אשר יפעל לשינוי עילת הסגירה בתיק ולפיכך גם השפעת הרישום הפלילי יכולה להשתנות. 

עילת "חוסר אשמה"
עילת חוסר האשמה תגרום למחיקת הרישום כליל וליכולת לקבל "תעודת יושר" כביכול, כלומר – מסמך המעיד על היעדר רישום פלילי. "חוסר אשמה" זו עילה אחת מכמה עילות לסגירת תיק רישום פלילי לצד עילות כמו היעדר עניין לציבור או חוסר בראיות. היכולת לשנות את עילת הסגירה אפשרית גם לאחר סגירתו של תיק רישום פלילי.
לסגור את התיק ולהתחיל מחדש

איך לשנות את עילת הסגירה?
במידה שבית המשפט או המשטרה ניאותים לפתוח מחדש את תיק הרישום הפלילי, חובה לפתוח אותו ולדון בו מחדש; אין צורך בראיות או בנסיבות חדשות, אולם רצוי לערב בכך עורך דין פלילי שיש לו הכלים לטעון כי האשמה הזו פחות חמורה, ישנן נסיבות משפחתיות, נסיבות גיל או של ניסיונות לשיקום. הוא יכול לטעון גם כי התיק נסגר מחוסר עניין לציבור אילו ישנם שיקולים מוסדיים לבית המשפט ולמדינה אשר אינם שווים עם תפעול התיק.

החלטה שלא להעמיד לדין בשל חוסר עניין לציבור
ההחלטה שלא להעמיד לדין פלוני בשל חוסר עניין לציבור כרוכה באישורו של בעל תפקיד. בעל התפקיד הזה מוגדר על פי החוק. זה יכול להיות פרקליט או פרקליט בכיר לעבירות פשע או עוון, קצין משטרה שהינו ראש יחידת תביעות – או שהוא תובע משטרתי בכיר לפי סעיף 60 לחוק הרישום הפלילי. זה יכול להיות גם קצין משטרה שמשמש כתובע המוסמך על ידי המפקח הכללי מטעם המשטרה או קצין משטרה שהוא ראש יחידת התביעות בעבירות לפי סעיפים מסוימים בחוק. 


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סגירת תיק פלילי במשטרה
סגור