מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » התנגדות לביצוע שטר
מגזין חובות והוצל"פ

התנגדות לביצוע שטר

הליך של הוצאה לפועל הוא הליך משפטי במהותו שנעשה בהתאם ללשון חוק ובצורה בירוקרטית ומסודרת. בכד´י לבצע דרישת חוב במסגרת הוצאה לפועל נדרש מה שקרוי שטר חוב. שטר זה למעשה מצדיק את דרישת החוב של הנושה בעת פתיחת התיק בנושא בהוצאה לפועל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/11/201
  • |
  • 17:14
  • |
  • 1939 צפיות

הליך השימוש בשטר החוב, נועד למעשה להצדיק את הבקשה לגביית חוב באמצעות הסיוע של ההוצאה לפועל, ולהוכיח את דבר החוב שלא שולם. שטר החוב יכלול מסמכים הנוגעים לחוב, לסירוב לשלמו ואת הסכום המבוקש שבגינו מוגשת הבקשה להוצאה לפועל. מרגע שכל המסמכים הללו הוגשו, למעשה ההוצאה לפועל מטפלת בגביית החוב כמעט באופן אוטומטי. אך מה עושים אם מדובר בחוב מוטעה שכבר נסגר?

התנגדות לביצוע שטר חוב
נשאלת השאלה, האם כאשר מוגשת אזהרה לגביית חוב באמצעות ההוצאה לפועל, האם ניתן להתנגד לה ולביצוע גביית שטר חוב? ובכן, התשובה היא כן, אך זה לא יהיה פשוט לביצוע אם אתם אינכם מעורים בבירוקרטיה ובחוקים בהקשר זה. לכן, מומלץ מאוד כי אם קיבלתם דרישה לתשלום חוב ע"י ההוצאה לפועל, והיא אינה נכונה, תפעלו במהירות לטפל בה ולבטלה באמצעות עו"ד המתמחה בתביעות הוצאה לפועל. הוא יגיש עבורכם את הבקשה להתנגדות לביצוע שטר לגורמים המתאימים ויקדם את הנושא בצורה חוקית, בירוקרטית וזריזה יותר מכם כישות פרטית. 

ובכל זאת מה כדאי לדעת או להכין?
לפי חוק, לשם הגשת התנגדות לביצוע שטר, תדרשו ראשית כל לספק פרטים מלאים אודותיכם- שם מלא, אם אתם בעלי חברה אז מספר הח.פ שלכם, מהו תחום העיסוק שלכם ואיזה קשר יש לכם למבקש שטר החוב. בנוסף, עליכם לצרף מסמכי התנגדות מסויימים שיתנו נימוק מספיק טוב ללמה אתם מתנגדים לגבייה. כאן המקום לצרף הוכחות תשלום, קבלות, התכתבויות עם הנושה וכדומה. כל המסמכים הללו, כלשונם ובמקור צריכים להיות מוגשים להוצאה לפועל בצירוף טופס מיוחד שעו"ד ינחה אתכם כיצד למלא אותו ותצהיר שחתום ע"י עורך דין. 

ומה קורה לאחר קבלת ההתנגדות?
לפי חוק ההוצאה לפועל, מרגע שהוגשה התנגדות לגבייה, ראש ההוצאה לפועל צריך להוציא הוראה מפורשת לעכב את דבר גביית החוב עד לבדיקת כל המסמכים שהוגשו בהתנגדות. הבקשה תוגש תועבר במקביל ע"י ההוצאה לפועל גם לבית המשפט אשר יקבע האם גביית החוב אכן מוצדקת או שמתבטלת. 



עורכי דין לאיתור חייבים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לאיתור חייבים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התנגדות לביצוע שטר
סגור