מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » ביצע עבירות מין קשות באחייניתו וקיבל צו מבחן
מגזין פלילי

ביצע עבירות מין קשות באחייניתו וקיבל צו מבחן

בית המשפט, בהתאם להמלצות שירותי המבחן, נימנע מלפסוק עונשי מאסר לחייל שביצע מעשים מגונים וניסה לאנוס את אחיניתו בת ה11.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/11/201
  • |
  • 17:32
  • |
  • 1676 צפיות

עובדות הדברים מדברות על נאשם, חייל כבן 19, שביצע עבירות של מעשים מגונים ומעשי אינוס באחייניתו הקטינה כבת 11 במשך שנים רבות. לנאשם, שהודה במעשיו במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עימו, נערך תסקיר שירות מבחן אשר קבע כי מדובר באדם אשר גדל והתחנך במשפחה קשת יום, בה המציאות היומיומית קשה עד מאוד והוא נאלץ להתמודד באופן יומיומי עם משברים וקשיים רבים. במסגרת עסקת הטיעון הביע הנאשם חרטה עמוקה והבנה כי מעשיו הינם מעשים חמורים וקשים.

המלצות תסקיר המבחן
בהתחשב בנסיבות חיו הקשות וכן בעובדה כי הנאשם הביע חרטה כאמור, המליצו שירותי המבחן לבית המשפט לאפשר לנאשם להמשיך ושרת בצבא וזאת משום שמסוכנותו אינה גבוה. בנוסף המליצו שירותי המבחן כי הנאשם יעבור הליך שיקומי/ טיפולי תוך ליווי סוציאלי צמוד. בניגוד לעמדה המקלה אותה נקטו שירותי המבחן, המדינה, באמצעות בא כוחה, שמו דגש רב על חומרת המעשים וכן על גילה הצעיר של הנפגעת וביקשו להטיל על הנאשם מאסר ממושך בפועל ופיצוי כספי למתלוננת.
גישה סלחנית או שיקומית? מה עדיף?

פסיקת בית המשפט בעניין זה-
בקביעתו, התייחס בית המשפט מחד לחומרת המעשים הרבה, לטראומה וקושי איתו מתמודדת המתלוננת, קושי אשר ילווה אותה למשך שנים ארוכות. ומאידך, בית המשפט שם דגש רב על העובדה כי מדובר בחייל, ללא עבר פלילי, שהביע צער, חרטה והבנה כי מעשיו שגויים ואסורים בתכליתם ועל כן קיבלת בית המשפט את המלצותיו של שירות המבחן, לפיהן, נמנע הוא מלהטיל על הנאשם עונשי מאסר ממושך מתוך חשש שהדבר יקשה על שיקומו וטיפולו של הנאשם על ידי הרחקתו מסביבתו הטבעית.

גישה סלחנית או עדיפות לאלמנט טיפולי
בשנים האחרונות אנו עדים לפסקי דין רבים בהם נוקט בית המשפט בגישה סלחנית באופן יחסי כלפי צעירים אשר חוטאים בעבירות בפעם הראשונה תוך הבעת חרטה ניכרת, וזאת במטרה ועדיפות לשיקום וטיפול למניעת הישנות הדברים. בית המשפט, תוך ראיה לתווך הארוך, הבין כי הוצאתו של הנאשם מהצבא וכליאתו מאחורי סורג ובריח לא תקדם את המטרה ולא תאפשר לאותו נאשם להתמודד עם מכואביו ובעיותיו האמיתיות. אך כמובן נשאלת השאלה, מה עם אותה ילדה? איך היא תתמודד?

עורכי דין לעברות מין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות מין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ביצע עבירות מין קשות באחייניתו וקיבל צו מבחן
סגור