מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » צ`קים חוזרים - דרכי גבייה
מגזין חובות והוצל"פ

צ`קים חוזרים - דרכי גבייה

צ´ק בנקאי הינו הבטחה למקבל הצ´ק כי קיבל ערבות להמרת הצ´ק במזומן מחשבונו של המשלם. כאשר הצ´ק שהוצג לא שולם על ידי הבנק הנמשך, השיק חוזר לבנק המציג והמשמעות היא הווצרות חוב שיש לגבותו במספר דרכים אחרות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/11/201
  • |
  • 16:22
  • |
  • 2309 צפיות

בעולם המודרני דרכי המסחר מקיימות אמצעי תשלום שונים – כמו מזומן, כרטיסי אשראי וצ´קים. מדובר על אמצעי פונקציונאלי חשוב כמו למשל לביצוע תשלום של שכר דירה כאשר מעוניינים לשלם במועד עתידי ועד אז אין לפדות את הכסף המובטח. זה נוח למשלם וגם למקבל התשלום לפדות את כספו המובטח. צ´קים יכולים להיות גם מוסבים – כלומר – צ´קים שמחליפים נמען אלא אם סומן על גבי הצ´ק התנאי המשפטי המגביל את הסבת הצ´ק. במידה שאין מספיק כסף לתשלום חובו המובטח של המשלם אל צד ג´ שיכול להיות גם מוסב, הרי שהשיק חוזר לבנק המציג. 

סיבות להחזרת צ´ק
הסיבות להחזרתו של צ´ק אל הבנק המציג יכולות להיות סיבה טכנית – כשאין התאמה בין ספרות, חסרה החותמת בחזית הצ´ק, התאריך שגוי או שחסר ההיסב בגב הצ´ק. סיבה אחרת תהיה חוסר כיסוי מספיק לפדייתו של הצ´ק. סיבה אחרת – ביטול הצ´ק על ידי המשלם והסיבות האחרות יכולות להיות חשבון שעוקל או חשבון סגור ושאינו פעיל עוד. ברגע שהצ´ק חוזר לבנק המציג, פקיד הבנק יודיע ללקוחו על חזרת הצ´ק כדי שעסקאות כאלו לא תמשכנה להשנות.

דרכי פעולה לפדיית צ´ק ללא כיסוי
ישנן כמה דרכים לגביית הכספים במקום הצ´ק החוזר. אוחז השטר שמבקש לממש את השטר יכול לגשת ללשכת ההוצאה לפועל על פי סעיף 81א´ בחוק ההוצאה לפועל, ולהגיש בקשה לביצוע שטר. הוא יכול לחליפין להגיש תביעה על פי סדר דין מקוצר לבית משפט מוסמך לפי אותה פקודה 81א´. 
אפשרויות לגביית צ´קים

המסלול המקוצר לגביית חובות
על פי תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל, הוקמה לשכה שנקראת "המסלול המקוצר" – זו לשכה הפועלת באופן אקטיבי בגביית חובות עד לסכום של 10,000 ₪ ללא התערבות הזוכה. התנאי הוא שלחייב אין תיק איחוד, או שלא הוכרז כמי שמוגבל באמצעים. עובדי ההוצאה לפועל מקיימים את התהליך הזה והתערבותו של הזוכה בתהליך מצומצמת. 

טיפול על ידי עורך דין
משרד עורך דין בענייני ההוצאה לפועל יפעל מטעמו של הזוכה כדי לטפל בנושא, היות שהחזרת צ´ק נחשבת לפי חוק צ´קים ללא כיסוי לעבירה פלילית. זאת, על אף שמדובר על תופעה נפוצה יחסית בקרב בתי עסק ישראלים.


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צ`קים חוזרים - דרכי גבייה
סגור