מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » פיצויים לתלמיד שהושעה מבית הספר
מגזין נזיקין

פיצויים לתלמיד שהושעה מבית הספר

בית המשפט הטיל פיצויים כבדים בסך 15,000 ₪ על בית ספר שהשעה תלמיד באישום של זריקת שולחן מחלון הקומה השניה של בית הספר. ההשעייה גרמה לו לנזקים חמורים בהמשך-
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/11/201
  • |
  • 16:52
  • |
  • 2882 צפיות

עובדות המקרה מדברות על תלמיד כיתה יא' שהושעה מבית הספר בעקבות אירוע בו נזרק שולחן מחלון באחת הכיתות בבית הספר המצויה בקומה גבוה וסיכן תלמידים ששיחקו בחצר בית הספר. הנהלת בית הספר, אשר החליטה לנקוט באמצעים חמורים לצורך חקירת האירוע, ומשלא הודו התלמידים האחראיים למעשה, השעתה את כלל התלמידים ששהו אותה עת בקרבת הכיתה למשך מספר ימים עד אשר יגיעו אלה עם הוריהם לפגישה עם הנהלת בתי הספר. התובע, אשר נכח בקרבת מקום הושעה גם הוא למשך זמן מה. לאחר הפגישות עם כלל הורי התלמידים המושעים הוחלט על ידי הנהלת בית הספר להשעות את התובע למשך כחודש ימים.

התנגדות התובע להשעיה
התובע, אשר כפר באשמה שהוטלה עליו, שלח מכתב באמצעות בא כוחו להנהלת בית הספר וכן למפקח של בית הספר. המפקח, אשר בדק וברר את הדברים לעומקם, החליט להשיב את התלמיד לספסל הלימודים, אך לצערו של התובע פספס הוא את שבוע הגדנ"ע אליו יצאו שאר בני כיתתו. על אף שבזמן בו שאר הכיתה היתה בגדנ"ע השלימו מורי בית הספר עם התובע את כלל השיעורים אותם הוא הפסיד, חש התובע עוגמת נפש רבה בעקבות האישומים שהופנו כלפיו ללא הצדק לטענתו. חשוב להדגיש כי בעקבות המלצת בית הפר זומן התובע לחקירה משטרתית והוא נחקר באופן בוטה המפר בצורה ניכרת חוק הנוער וזכויות התלמיד וכן את הנחיותיו הברור של משרד החינוך במחוזר משרד החינוך.
העתיד נפגע בגלל מעשה פעוט?

נזק ישיר ועקיף
התובע בתביעתו טוען כי בנוסף להפרה הבוטה של החוקים שהוזכרו לעיל, הנהלת בית הספר בהתנהגותה הוציאה את דיבתו רעה בכך שהציגה אותו כתלמיד לא טוב, נכשל ובלתי מצליח, תחושות אשר ליוו אותו גם בעת ההכנה לבחינות הבגרות. התובע העמיד את תביעתו על סך 375 אלף ₪ כנגד מנהלת בית הספר, רכזת השכבה והעיריה המקומית בגין רשלנות והפרת חובה חקוקה.

פסיקת בית המשפט
 בתחילה מתח השופט בקורת חמורה על התנהלות התביעה שכללה סתירות ואי אמינות ניכרת אשר השפיעה במידה רבה על פסיקתו, אך אף על פי כן, קבע כבוד השופט כי בעצם ההשעיה לטווח ארוך של התובע הפרה הנהלת בית הספר וכל הנוגעים בדבר את זכותו הבלעדית של התובע ללמוד בבית הספר, דבר אשר יצר לתובע נזקים חמורים לימודיים וחברתיים.



עורכי דין לתאונות תלמידים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונות תלמידים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים לתלמיד שהושעה מבית הספר
סגור