מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » מיסוי ברשת
אולי תתעניין ב:
מגזין מיסים

מיסוי ברשת

רשויות המדינה ובהן רשויות המס פועלות גם בתחום המסחר האלקטרוני. על מערכת המסחר להיות הוגנת ולספק אקלים שיאפשר התפתחות בתחום מסחרי זה. המערכת תגבה את חלק המס באופן צפוי ונכון לטובת כלל הציבור.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/12/2013
  • |
  • 15:57
  • |
  • 1858 צפיות

רשת האינטרנט משמשת כמדיום נוח לתקשורת ולמסחר, כשהיתרונות בכך רבים. ביצוע עסקאות באמצעות הרשת כוללת בין היתר עסקאות הימורים, רכישות מאתרי מסחר שונים בעסקאות קמעונאיות, עסקאות סיטונאיות ועוד- ולכל אלו משמשת גם חשבונית אלקטרונית משנת 2003 להזמנות רכש וחשבוניות שיש להפיק עבור לקוחות. נראה, שהטכנולוגיה מוצאת פתרונות רשת כדי לאכוף את המיסוי של הכספים העוברים באמצעות הרשת, אולם עדיין ישנה בעייתיות המאפיינת את המסחר במגזר העסקי; הממשלות אמנם מעוניינות לעודד את המסחר האלקטרוני אולם החוקים והכללים המנחים המכוונים את החברות לכך נעדרים.

ניטרליות במיסוי
הדעה הרווחת כיום היא אי הטלת מיסים מיוחדים על שימוש ברשת. המדינות אשר חברות בארגון ה- OECD סבורות כי השגת ניטראליות במיסוי היא על ידי יישום של החוק הקיים והימנעות מחקיקה נוספת. לתמונה זו נכנסים קריטריונים מהותיים כמו מהו שטח השיפוט של רשת האינטרנט ואלו חוזים אלקטרוניים חלים בתחום הוכחת גמירות הדעת, חוזי Shrink Wrap או Point and Click ועוד. קריטריונים אלו משתנים כשמדובר על צדדים מכל העולם שמתערבים בעסקה.
שיטת המיסוי ברשת

פעילויות הימור ברשת
קיומן של פעולות הימורים באמצעות האינטרנט אסורות במדינת ישראל, ובית המשפט מביע שתי התייחסויות מנוגדות בנושא זה. מחד, החברה מייצרת מסגרת לגיטימית להימורים ומעודדת את השימוש בה תוך רווח למפעל הפיס ולמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאידך, המחוקק אוסר הימורים מסוג שונה מהימורים בספורט, הימורים שעורך מפעל הפיס, הגרלות שיש להן היתר מראש משר האוצר או הימורים במקום מותר ופרטי לצורך בידור.

מיסוי על פעילויות ההימור ברשת
המיסוי על פעולות ההימורים ועל פעולות בלתי רצויות ברשת הן אמצעי מדכא נוסף על הפעילויות האחרות כדי למגר את התופעה. לפי שיטת המס הישראלית – תושב ישראל מחויב במס בגין כל הכנסה שהכניס לכיסו, ללא קשר למקום הפקתה או לחוקיות המעשה במדינות החוץ.

יש לברר עם עורך דין
על מנת להבין אם פעולה מסוימת היא חוקית להתקיים באמצעות הרשת גם מבחינת המיסוי, רצוי להתייעץ עם עורך דין מיסים או דיני רשת. כך גם כדי לבחון אם הקמת עסקה מסחרית כל שהיא תהיה חוקית ובאיזה מס תהיה כרוכה, גם אם היא מתבצעת בחו"ל. 

מאמרים בתחום זה:
דיני רשת
מס הכנסה



עורכי דין לדיני רשת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני רשת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מיסוי ברשת
סגור