מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » עבירות ההפקרה - פגע וברח
מגזין תעבורה

עבירות ההפקרה - פגע וברח

נהיגה באחריות בכבישים מצווה על כל נהג, גם אם לא היה גורם אחראי לתאונה, לקחת אחריות על תוצאות התנהגותו בכביש, ולהגיש במידת הנדרש סיוע לנפגע, על פי סעיף 64א´-א´ בפקודת התעבורה 1961.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/12/2013
  • |
  • 13:02
  • |
  • 1932 צפיות

על פי החוק האמור, נהג אשר מעורב בתאונת דרכים והיה עליו לדעת או שידע כי בנסיבות אותה תאונה היה עלול להיהרג אדם או להפגע לכל הפחות – ולא עצר במקום התאונה, דינו מאסר שבע שנים, עם הקנס או בלעדיו ובלבד שמאסר על תנאי לא יוטל עליו או שלא ינתן עליו צו מבחן. כמו כן, נהג שידע או שהיה עליו לדעת כי בנסיבות המקרה היה צריך להגיש עזרה ראשונה לנפגע – לרבות האפשרות להסיעו לטיפול רפואי – דינו יהיה מאסר עד לתשע שנים – עם או ללא קנס, ובלבד שלא ינתן עליו צו-מבחן או שלא יוטל עליו מאסר.

עבירת הפקרה בתאונת פגע וברח
עבירת הפקרה לאחר פגיעה לפי סעיף 64א´-א´ לפקודת התעבורה משנת 1961 קובעת, כי עבירת הפקרה שאחרי הפגיעה תגרור אחריה עונש של מאסר בפועל – ולא על תנאי. המחוקק הדגיש את החומרה היתרה שהוא מוצא העבירה הזו. ההחמרה נובעת מהכרה בחומרת העבירה. ייצוגו של עורך דין תעבורה מייצר מצב שבו לוקחים בחשבון את נסיבות התאונה כפי שמוצגים לבית המשפט ואת התנהגותו של הנאשם.
העונשים על הפקרה כבדים יותר מאשר בתאונות רגילות

נקודת המבט של בית המשפט
בית המשפט רואה בעבירת ההפקרה עבירה "מכוערת וקשה... פוגעת בשורשי הסולידריות האישית והחברתית – המינימלית של חברה תקינה", על פי כבוד השופט בדימוס, מ´ חשין. בריחתו של נהג פוגע ממקום האירוע היא אפוא מעשה אנטי חברתי או אנטי מוסרי מובהק. בית המשפט יעניש את הנהג בכל חומרת הדין, אלא אם עורך דינו יציג את הנסיבות ואת התנהגותו באופן מקל.

תקנה 144 – בתקנות התעבורה
בפרק תאונות –הפרק הרביעי לתקנות התעבורה, קובעים מהו סדר הפעולות שעל הנהג הפוגע לבצע בהיותו מעורב בתאונת דרכים. אלו הוראות שנועדו לצמצם את המפגע ואת הנזק מן התאונה, להזעיק כוחות הצלה לשטח ולהגיש סיוע ראשוני לאדם החבול – גם אם אינו נתון בין חיים למוות אותו הרגע. בנוסף, עליו למסור לשוטר או לאדם שנפגע את פרטיו – ויציג רשיונו ואת תעודת הביטוח שלו כמו גם אמצעי זיהוי שלו וירשה להעתיק את הפרטים משם ויודיע למשטר אודות התאונה.
 
לקריאת כתבות בתחום
תאונות פגע וברח פיצויים


עורכי דין לתאונת פגע וברח
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונת פגע וברח. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות ההפקרה - פגע וברח
סגור