מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » אם שהרעיבה והתעללה בבנה תקבל רק מאסר על תנאי
מגזין פלילי

אם שהרעיבה והתעללה בבנה תקבל רק מאסר על תנאי

בצעד חריג ונדיר קבע בית המשפט כי אם שהרעיבה את בנה הקטין וטענה טענות שווא באשר למצבו הבריאותי
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/12/201
  • |
  • 13:41
  • |
  • 1824 צפיות

באוגוסט 2009 הואשמה אם בהתעללות קשה בבנה הקטין בעקבות כתב אישום שהוגש נגדה. על האם שהודתה בעובדות שנטענו נגדה נגזר עונש מאסר על תנאי וצו מבחן- עונש קל יחסית לאור האישומים שהופנו נגדה. בן שהגיע לבית החולים ואושפז מספר פעמים בעקבות תלונות שווא של האם לפיהן סובל הילד מבעיות שונות לרבות חום גבוה, פגיעות עור, כאבי בטן קשים, הקאות ועוד ובהתאם קיבל טיפול תרופתי מיותר ולא נחוץ. הבן טופל בטיפול תזונתי בבית החולים כאשר בפועל האם הייתה מנתקת אותו מאמצעי ההזנה בכדי ליצור תמונת מצב שגויה לפיה אין הילד מסוגל לעכל את המזון.

האם הודתה באישומים המיוחסים לה
עובדות המקרה מדברות על אם לשמונה ילדים, שהודתה ובהמשך הורשעה בכך שגרמה לבנה הקטין נזק וסבל בל יתואר ואף בסיכון חייו. האם באמצעות עורך דינה הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות לפיה יוכרזו כל שמונת ילדיה כקטינים נזקקים, שני הילדים הגדולים יועברו להתגורר בנפרד וכמו כן אב המשפחה והילדים יעברו טיפול פסיכולוגי באמצעות רשויות הרווחה. בנוסף נקבע בהסדר כי האם, והתינוק שנולד במהלכם של ההליכים המשפטיים יעברו להתגורר עם אימה של האם הנאשמת וכי אם הנאשמת תשגיח על התינוק לאורך כל שעות היממה. הנאשמת תעבור טיפולים פסיכיאטרים מקיפים.
שלמות המשפחה או ענישה פלילית?

טענות הצדדים באשר להליך
בית המשפט קבע כי הוא ישוב וידון בפרטי המקרה המדובר בתום שלוש שנים מיום פסק הדין כאשר במהלכם תעבור המשפחה כולה טיפול וליווי של רשויות הרווחה, פקידי הסעד וקציני המבחן. בתום שלושת השנים קיבל בית המשפט את הרושם שאכן מדובר באם מסורה וקשובה המעניקה לילדיה טיפול הולם ושיוויוני, זאת על אף שמצבה הבריאותי התדרדר וכעט היא נדרשת לכיסא גלגלים על מנת להתנייד. ההגנה טענה כי פיצול המשפחה והפרדתם של חלק מהילדים לבתים אחרים תמית חורבן על המשפחה כולה ולא תשרת את המטרה לשמה פועל בית המשפט

פסיקת בית המשפט
בקביעתו התרשם בית המשפט מהתהליך הארוך והיעיל שעברה האם וקבע כי ניכר שהיא הבינה את חומרת מעשיה וחזרה היא לדרך הישר. עוד לקח בית המשפט בחשבון את גורלם ומצבם של הילדים במידה והאם תרצה עונש מאסר. לבסוף קבע בית המשפט כי לא תרצה האם עונש מאסר, שירותי המבחן ימשיכו ללוות את המשפחה ובמידה ותתגלה מעידה, ולו קטנה בהתנהגותה של האם, יופעל הצו על תנאי ותרצה היא עונשי מאסר כבדים.


עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אם שהרעיבה והתעללה בבנה תקבל רק מאסר על תנאי
סגור