מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » איך מתמודדים עם דוחות חניה?
אולי תתעניין ב:
מגזין תעבורה

איך מתמודדים עם דוחות חניה?

אחת הסוגיות עימן כולנו מתמודדים הינה בעיית חניה ואכיפתה. מאמר זה סוקר בקצרה סוגיה מקיפה זו כך שכל אחד ידע מהן הדרכים לבטל דו"ח חניה ו/או לערער עליו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/12/201
  • |
  • 17:24
  • |
  • 2176 צפיות

נכון, חניה במקום אסור הינה עבירה על החוק, היא עלולה לגרום להפרעה חמורה בסדרי התנועה ואף לגרום לתאונות דרכים וסיכון חיי אדם, אך יחד עם זאת, לא אחת, אנו נתקלים במקרים מיוחדים בהם ניתן קנס מקום בו לא היה אמור להינתן או בסכום גבוה מהסכום הקבוע בתקנות ביחס לתביעה מסוג זה, האם הדו"ח שניתן הוא סוף פסוק? האם ניתן לערער על מתן הדו"ח ולבטלו? ובכן, תשובה היא כן, בכל עיריה קיימים סדרי ערער ותנאים שונים בהתקיימם ניתן לדרוש את ביטוח הדו"ח.

מהותו של הדו"ח ודרכי התמודדות
ובכן, דו"חות חניה ניתנים בהתאם לדיני התעבורה, אשר מתעדכנים אחת לתקופה מסויימת בהתאם להנחיות שר התחבורה. הנחיות אלה מבוצעות הלכה למעשה על ידי הרשויות המקומיות. לרוב, את דוחות החניה יש לשלם עד 90 יום ממועד מתן הדו"ח, בקשה לביטול הדו"ח יש להגיש תוך 30 יום מהיום בו ניתן. הסמכות לדון בביטול דו"ח החניה נתונה לעיריות והרשויות המקומיות עצמן וזאת בהתאם לנחית היועמ"ש אשר העניק ליועציהן המשפטיים של העיריות. 
האם דו"ח חניה הוא סוף פסוק?

ערער על החלטת העירייה
כאמור, ניתן להגיש בקשה לביטול הדו"ח למחלקות המשפטיות של העיריות. במקרה ובקשה זו נידחת על ידי העירייה, ניתן לבקש להישפט בביתי המשפט העירוניים, זאת בהתאם לעיקרון המהותי לפיו אדם זכאי ליומו בבית המשפט על מנת להוכיח את צדקת דבריו. על מנת לנהל הליך של ערער בצורה נכונה ומושכל שתוביל לתוצאות הרצויות, מומלץ מאוד להיות מלווים בעורך דין המכיר את דיני התעבורה ואת תקנות העירייה הרלוונטית. ליווי נכון של עורך דין המתמחה בתחום זה, ללא תלות בגובה הסכום, הינו הדרך הנכונה והמומלצת לקיום ההליך.

האם חובה לשלם את הדו"ח?
חשוב מאוד לזכור כי גם במקרה בו קיימת מחלוקת באשר לשאלת חוקיות וצדקת הדו"ח מומלץ מאוד לשלמו ולדון בשאלת ההחזר. יש לזכור כי בהתאם לחוק, מוסמכות הרשויות לפנות באופן ישיר לרשויות ההוצאה לפועל לביצוע וגביית הדו"ח וזאת במסלול מקוצר (ללא צורך בפנייה לבית המשפט), אלה מוסמכים להפעיל סמכויות שונות לרבות עיקול נכסים לשם תשלום החוב ועל כן חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום זה.

מאמרים בתחום זה:

עורכי דין לעבירות חניה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות חניה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך מתמודדים עם דוחות חניה?
סגור