מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש » פיצוי נזקי הסופה– את מי ניתן לתבוע?
מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש

פיצוי נזקי הסופה– את מי ניתן לתבוע?

בשנים האחרונות אנו נוכחים בפני סופות חורף שמשאירות אחריהן לא מעט נזקים. רבים אינם מודעים לזכויות הביטוחיות שלהם, ולכן אינם תובעים את כלל הגורמים גם לאחר קרות נזק. את מי ניתן לתבוע לאחר סופה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/12/201
  • |
  • 16:11
  • |
  • 2017 צפיות

גם כאשר מתבשרים על סופת חורף עזה ומתבצרים בבתים, עדיין ישנו סיכוי גבוה לקרות נזקים שונים של הסופה – בין אם זה למבנה המגורים, לרכב, נזק לגוף או נזקים אחרים. בחורף ישנן רוחות עזות, גשם ומשקעים שונים הגורמים בין היתר לקיפאון או לשיטפון, לקריסת מערכות חשמל ולדחיית יכולת העבודה של אנשים גם במשרדים. הנזקים יכולים להיות גם נזילת מים מן התקרה, מעוף של חפץ כל שהוא ופגיעה ברכוש אחר, ניתוק של מבנים, שריפות כתוצאה מקצרים או מתנורי חימום לא תקינים ועוד. 

מה עושים בחדירת מי הגשם לבתים באין ביטוח דירה?
אם אין פוליסת ביטוח דירה, הרי שלא ינתן פיצוי אוטומטי על הנזק ולא ניתן לבטח את הדירה על אותם נזקים בדיעבד. מאידך, עדיין ניתן לפנות לעורך דין נזיקין, וזה יכול לבדוק באם ניתן לתבוע את העירייה למשל בשל התרשלות של הרשות בסידור הניקוז או באם ישנו מחדל אחר שאחראי על ההצפה בבית כמו גם על הרטיבות מן הקירות או מן התקרה בגין הסופה. 
את מי תובעים בגין הנזקים?

גם הרכב ספג מים. מה עושים?
רכבים רבים שנתקעו בסופת שלג או שחנו באזור הצפות למשל ספגו מי גשמים עד לרמה כזו שהריפוד נספג וקיבל עובש ואפילו מערכת החשמל של הרכב ניזוקה ממים. במקרה כזה – המפקח על הביטוח קבע, כי ככל שזה נוגע לרכב פרטי בעל ביטוח מקיף, הרי שנזקי טבע כמו שטפונות, שלג, ברד או סערה נכללים בגורמים המזכים בפיצוי, אלא אם היה ויתור בכתב על כתב הכיסוי הזה במפורש.

האם קיים ביטוח על ניתוק מחשמל?
בתים רבים ניתקים ממערכת החשמל מסיבות שונות – חלק מן הסיבות קשורות לעומסים הכבדים של משתמשים בחשמל לחימום הבית, וחלק מן הסיבות קשורות באורח ישיר לסופה כמו למשל קריעת כאבל של חשמל המוביל אל המבנה או גרימת קצר. הטענה כי חברת החשמל הייתה יכולה להיערך לסופה זו ולגבות את המערכת היא טענה חלשה בדרך כלל בפני בית המשפט, ולכן הטוען אותה יסתייע בראיה חזקה שמראה כי ניתן היה למנוע את הנזק שנעשה מלכתחילה תוך נקיטת דרך התנהלות שונה. 


עורכי דין לתביעת ביטוח דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת ביטוח דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי נזקי הסופה– את מי ניתן לתבוע?
סגור