מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מהי עבירה שיש עמה קלון?
מגזין פלילי

מהי עבירה שיש עמה קלון?

"קלון" משמש מונח משפטי המתאר פגם מוסרי בזמן ביצוע עבירה. עבירה עם קלון פוסלת את העבריין מזכויות שונות כמו למשל שאין הוא רשאי לשאת באחריות ציבורית וזכויות אחרות אשר עלולות להיתפש כנידוי חברתי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/1/2014
  • |
  • 13:32
  • |
  • 2489 צפיות

אות הקלון נחשבת לסטיגמה חברתית, שיש לה השפעה מגבילה לא רק מבחינה מעשית, אלא גם מבחינה רגשית ופסיכולוגית. הקלון החברתי עלול להשפיע באופן ישיר או עקיף גם על בני המשפחה – וזאת אפילו עוד הרבה לפני שאשמתו של חשוד מסוים הוכחה. רק בית המשפט מוסמך להחליט באם העבירה שבוצעה נושאת עימה קלון, כשהקלון הוא הגינוי החברתי וההשלכות לגבי החלטה זו הן במישור החברתי גם הן.

באילו מקצועות בעל קלון לא יהיה יכול לעסוק?
ישנן עבירות פליליות שיש בהן קלון ופוסלות את המחזיק בהן מלעסוק בתחומים כמו – עמילות מכס – על פי חוק סוכני המכס, כשאדם מחזיק בעבירה של פי דעת היועץ המשפטי יש עימה קלון. לא ניתן לעסוק בתפקיד ממזער מוסמך לפי תקנות מע"מ – ניהול פנקסי חשבונות והוראות מס הכנסה אילו המועמד או המבקש נושא בעבירה שיש עמה קלון לאורך עשר השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה. לא ניתן לעסוק בתיווך קרקע – פסלות זמנית וגם בתפקידים ציבוריים וייצוגיים שונים. ישנם עוד בעלי תפקידים רבים שאינם יכולים לכהן בתפקידם במקרה זה.
עבירות עם קלון

תיאור של עבירה שיש עימה קלון
זו יכולה להיות עבירה, שעל פי טיבה ונסיבות ביצועה נתפשת בנגועה בניקיון הכפיים או בטוהר המידות. מה שמבדיל בינה לבין עבירה פלילית נטו עדיין לוט בערפל ואין כלי שמבהיר ביתר תוכן את המושג, אם כי ניתן להבין זאת על פי התוכן המוסרי שבית המשפט יוצק לביצוע העבירה על אף שעליו לקבוע בקריטריונים משפטיים. בעבירות אלימות יבחנו יחסי הכוחות בין התוקף לנתקף, עבירות מרמה הן מטבע ברייתן בעלות קלון ואחרות.

חשיבותו של עורך דין בייצוג עבירות אלו
אדם אשר חרד לעתידו המקצועי או להווה המקצועי שבו הוא מצוי – משום שעבירה עם קלון עלולה להדיח אותו לתפקידים אחרים ממה שנשא, יכול להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי שינהל משא ומתן עם התביעה בהתאם לנסיבות המקרה, הראיות שבידו והטיעונים המקלים שניתן לפרוש בפני רשויות הדין או התביעה – לעתים גם בעסקות טיעון מקדימות שבכוחן למנוע את הקלון ממרשו במציאת פתרון מקל יותר על עתידו בתמורה להודאתו. 


עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי עבירה שיש עמה קלון?
סגור