מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פגיעות ברחוב – תאונה בשטח ציבורי
מגזין נזיקין

פגיעות ברחוב – תאונה בשטח ציבורי

פגיעה בשטח שנחשב על פי הגדרת החוק כציבורי עלולה להיגרם מסיבות שונות. הפיצויים המגיעים לנפגע כתוצאה מסיבות שונות יכולים להגיע מכמה מקורות – יש להתייעץ עם עורך דין בנושא זה כדי להפיק את מירב הזכויות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 14:38
  • |
  • 2145 צפיות

שטח ציבורי יכול להיות לפי הגדרתו רחוב, אולם שמחות, קניון, חנות, פארקי שעשועים, בריכה וקאנטרי קלאב, מסעדה, בית ספר, בית מלון ועוד. יכול להווצר מקרה שבו אדם ניזוק בגופו באותו השטח, והוא יהיה רשאי בהתקיימן של נסיבות מסוימות, לתבוע את בעל המקום ואת חברת הביטוח שמבטחת את בעל המקום בביטוח של אחריות צד שלישי. התביעה תתאפשר אילו ניתן להוכיח קיומו של מפגע באותו מקום, אשר הוא הגורם לתאונה ולנזק הגופני כתוצאה ממנה, או אילו הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של בעל המקום. 

האחריות שחלה על בעל המקום
אחריותו של מפעיל המקום או של בעליו היא למנוע את אותם המפגעים שעלולים לסכן את שלום הציבור שמבקר בו, כמו למשל למנוע הליכה על רצפה רטובה או מחליקה, פגיעה מריהוט בולט, בורות לא מתוקנים, חפצים שעלולים ליפול, אי בטיחות במדרגות, מדרגות נסתרות, שיפוע חד ועוד. ישנם תקנים שיש לפעול לפיהם על פי הוראות מכון התקנים במקרים שמדובר על חלקי מבנה, ואי פעולה על פי התקנים עלולה להוות עילה לתביעה נזיקית.
תאונות באזורים ציבוריים

איך לפעול לאחר תאונה בשטח ציבורי?
הפעולות המיידיות לאחר קרות התאונה קריטיות להמשך במידה שמעוניינים לתבוע תביעה נזיקית בגין העניין. יש לגשת מיד לקבלת טיפול רפואי, ועם מילוי פרטי התאונה יש לפרט את נסיבות התאונה. יש לציין את כל הפגיעות וגם את הכאבים שמהם הנפגע סובל – ישנם מפגעים גופניים שאותם ניתן לחוש רק בחלוף שבועות מן האירוע ועל כן כל קצה חוט יכול להועיל.

לפעול בשיתוף עורך דין
יש להתקשר עם עורך דין תאונות על מנת לפעול באופן הנכון ביותר; הווה אומר לא ליצור קשר בכתב או בעל פה עם הגורמים השונים ללא התייעצות עם עורך הדין, ולשמור על כל התיעוד מן התאונה – מסמכים רפואיים, תיעוד בצילום ופרטי עדים שנכחו במקום ומחזיקים באינפורמציה שתשמש לטובת הנפגע. עורך הדין ינסח תביעה לגורמים האחראיים – לרבות כנגד בעל המקום הציבורי ולמפעיל של השטח באזור. 



עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פגיעות ברחוב – תאונה בשטח ציבורי
סגור