מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » רישום סימן מסחר
מגזין קניין רוחני

רישום סימן מסחר

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2328 צפיות

סימן מסחרי הוא סימן, סמל או לוגו של חברה המשמש אותה למטרות מסחר. עבירות סימן מסחרי נמנות עם שימוש בסימן מסחרי ללא אישור החברה, מדובר בעבירה לכל דבר הנמנית עם הפרת הזכות לקניין רוחני. הסימן המסחרי מסייע בבניית מוניטין לחברה ומשמש להבדלה מחברות וגופים מתחרים. קיימים סימנים מסחריים שרשומים וקיימים כאלה שלא. עם זאת רצוי שיהיה רישום סימן מסחרי על מנת להצדיק ולתת ראיות לקיומו בעת משפט.

מה החשיבות של רישום סימן מסחרי?
כאמור, קיימים סימנים מסחריים שמוכרים ולרוב הם מסומנים בסימן ® וקיימים סימנים מסחריים שאינם רשומים ומסומנים ב™. במהלך משפט עצם הרישום של סימן מסחרי ברשימת הסימנים המסחריים תועיל מאוד להוכחת הראיות הנחוצות. פעמים רבות החוק יתמוך באדם שהסימן המסחרי שלו אינו ברשימות הרשמיות במידה ויש לו מוניטין גבוה וידוע בציבור.

הליך רישום סימן מסחרי
בידי מחלקת סימני המסחר הסמכות לאשר או לבטל את רישומו של סימן מסחרי ולתת לו הכרה משפטית-חוקית. במסגרת הליך רישום סימן מסחרי יש להגיש טופס בקשה לרישום למחלקת סימני המסחר. במידה והבקשה לרישום הסימן נדחית ניתן לערער לבית המשפט העליון. במקרים מסוימים בהם הסימן אינו כשיר מבחינה אתית, אם הוא מסמל קשר ממשלתי, אם הוא פוגע בחתך אוכלוסייה או מעביר מסרים לא מוסריים – הוא לא יאושר.

אילו מבחנים קיימים על פיהם ניתן האישור לסימן מסחרי?
פעמים רבות נתקלת המחלקה לרישום מסחרי בכפילויות ובדמיון בין סמלים של חברות ועליה לפסול אחת מהן אם לא שתיהן. במקרים כאלה, על פי ההלכה המשפטית , סעיף 29 בפקודת סימני המסחר ב1972 נקבעו מס´ מבחנים שעל מגישי הבקשה לעבור: האחד הוא מבחן תום הלב ובמסגרתו נבדק ותק הסימן, צרופות הבקשה, סיווג התחום – ובהתאם לכך מוסקות מסקנות על תום הגשת הבקשה. המבחן השני הוא במידת השימוש שעשה כל אחד ממבקשי רישום הסימן המסחרי עד יום הבקשה. המבחן השלישי יהיה במועד ההגשה – כלומר אם שתי חברות הגישו בתום לב ומידת השימוש שלהם זהה הקריטריון הזה יכול להיות המכריע – החברה שהגישה קודם תהיה זכאית לרישום הסימן.


עורכי דין לסימנים מסחריים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסימנים מסחריים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רישום סימן מסחר
סגור