מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » האם תמיד יפתח לנו תיק פלילי?
מגזין פלילי

האם תמיד יפתח לנו תיק פלילי?

פתיחת תיק פלילי היא הסיוט הגרוע ביותר של כל תושב שומר חוק במדינת ישראל. לפתיחת תיק פלילי נוספות לא מעט סנקציות, בעיות בקבלה לעובדה ולמעשה מדובר באות קין חברתי של ממש. נשאלת השאלה, האם כל חקירה במשטרה כנגדנו או כל תלונה, תסתיים בהכרח בהכתמת התיק האישי ופתיחת תיק פלילי?
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 15:25
  • |
  • 2048 צפיות

ראשית, מומלץ לדעת כי לא כל עבירה נחשבת עבירה פלילית. עבירה פלילית היא כזו המהווה סכנה ממשית לציבור ככלל או לאדם מסויים באופן כזה שעלול לסכן את חייו. בין העבירות הנחשבות כפליליות ניתן למנות: גניבה, רצח, שוד, איומים, מעילה בכספים, שימוש בסמים ומסחר בהם ועוד. אם הוגשה עליכם תלונה על אחד מן המעשים הללו, מומלץ בחום לפנות ראשית כל אל עו"ד פלילי.

למה לי לפנות לעו"ד פלילי?
זה שהוגשה עליכם תלונה, עוד לא אומרת שאתם אשמים. מנגד, יתכן שאתם אשמים אך המעשה הוא פחות חמור מכפי המתואר ע"י מגיש התלונה. מה זה אומר? שצריך איש מקצוע  שיוכיח את חפותכם או את העובדה כי המעשה פחות חמור מהעבירות שיוחסו מלכתחילה. עורך דין פלילי מן הסתם עולה כסף רב אבל הוא הסיוע היחיד שלכם לשמירת התיק האישי שלכם נקי ובכדי לעשות זאת, תזדקקו לכל ראייה טובה שיש לכם בנושא. 
תיק במשטרה בגין עבירות פליליות

מה קורה במקרים של קטינים?
לרוב בתי המשפט נוטים שלא לייחס עבירות פליליות לנערים וקטינים אלא להאשימם בעוון שהוא העונש הקל יותר. כך אם יש נער למשל שהיה חלק מחבורת נערים שביצעה שוד או רצח אבל הוא לא עשה זאת בפועל, הוא לא יואשם בכלום והתיק יכול להסגר נגדו אם יוכיח כי אכן מדובר במעידה חד פעמית. אם אגב, יובאו הוכחות מצד התביעה כי אכן הייתה מעורבות מלאה וידיעה בנושא, הרי שכאן הדין לא יהיה לצד הקטין בכל מקרה. אם מדובר בהסתה לדבר עבירה- למשל בעל עסק שמוכר אלכוהול לקטין, האשמה חלה על בעל העסק ולא על הקטין. 

שימוש בסמים
עוד סעיף נוסף של מעשה פלילי הוא עניין השימוש בסמים. גם אם מדובר בשימוש עצמי, אך הוחזקו כמויות גדולות מן המוגדר לשימוש עצמי, הרי שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר ועניין. את הוכחת העניין כי מדובר בשימוש עצמי ומעידה חד פעמית תוכלו להוכיח רק באמצעות עורך דין. 


עורכי דין לעבירות רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם תמיד יפתח לנו תיק פלילי?
סגור