מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » מטרד לציבור
מגזין נזיקין

מטרד לציבור

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3210 צפיות

מטרד לציבור מוגדר כפעולה המזיקה לציבור ונאכפת בדיני הנזיקין על מנת להגן על הציבור. מטרד ציבורי יכול לסכן את חיי הציבור, פוגע בזכות שלו לביטחון, או לחלופין בזכות לבריאות הציבור. מטרד ציבורי יכול לפגוע גם בנוחיות המחייה ומוגדר כפגיעה בזכויותיו של הפרט והציבור. עוולה מסוג זה יכולה להיות מטופלת בשתי אופציות אפשריות: האחת היא פנייה לבית המשפט בבקשה לסילוק המטרד הציבורי. האופציה השנייה היא קבלת פיצויים בעקבות נזקים שהמטרד הציבורי גרם.

אילו אינטרסים נפגעים בגין מטרד ציבורי?
מטרד ציבורי יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות עוולות שונות, רבות ומגוונות. המשותף לעוולות הציבוריות הללו הוא פגיעה באינטרס ציבורי משותף. לרוב קיים דגש על ארבע סיטואציות כדלקמן: בטיחות הציבור וחייו, בריאות הציבור, נוחות הציבור ופגיעה בזכויות הציבור. אינטרסים אלו מהווים זכויות בסיסיות של הציבור לחיות באופן תקין, נעים ונוח תוך מילוי כל זכויותיו הבסיסיות.

אילו מקרים נפוצים נמנים עם מטרד ציבורי?
מטרד ציבורי יכול להתבטא בצורות שונות ומרובות. לעיתים מטרד ציבורי ייחשב בעיניי הקהל המוטרד כמטרד ציבורי אך הוא לא יעמוד בתקנים המשפטיים. כך למשל מקובל על פי חוק כי מטרד ציבורי יהיה אי תנועה בלתי מואר שמסכן את חיי הציבור, אחסון חומר נפץ בצורה לא בטוחה או בעלות על כלב לא מאולף שיכול לנשוך ולפגוע בילדים. זיהום אוויר, אי איסוף אשפה נמנים עם המטרדים הציבוריים שפוגעים בבריאות הציבור. דיור במקומות אורבניים גורר עמו רעשים רבים כגון רעשי בנייה, רעשים של בארים ופאבים באזור – המהווים גם הם מטרד ציבורי שפוגע בנוחות המחיה של הציבור. חסימת דרך הליכה או נסיעה ואיסור גישה לחוף ים נמנים כמטרד ציבורי שפוגע בזכות הציבור לנוע באופן חופשי.

האם ניתן לתבוע בגין מטרד ציבורי?
התשובה היא חד משמעית – כן. התביעה תוגש ע"י היועץ המשפטי לממשלה או ע"י אדם ספציפי שסבל מנזק בעקבות המטרד הציבורי ודורש פיצויים. לרוב אם אדם פרטי יגיש תביעה זה יהיה בגין נזק ממון. ההגדרה של המושג נזק ממון היא בעייתית על פי חוק ועל כן היא נבדקת בכל תיק באופן פרטי. תביעה של יועץ משפטי תעשה לרוב בגין עבירות פליליות שיש בגינן סיכון ממשי לחיי הציבור. המטרה של תביעה משפטית מצד יועץ המשפטי היא הוצאת צו עשה או צו אל עשה זמני או קבוע שיסיר את גורם המטרד.


עורכי דין לענייני מטרדים ומפגעים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מטרדים ומפגעים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מטרד לציבור
סגור