מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » תשלום אגרה תביעות קטנות
מגזין אזרחי

תשלום אגרה תביעות קטנות

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 6562 צפיות

בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו בכדי להתמודד עם מקרים בעלויות נמוכות שאינם תמיד דורשים עורך דין, הייצוג לעיתים הוא עצמי. בית המשפט לתביעות קטנות חוסך בירוקרטיות ועיכוב תיקים מרובים ע"י טיפול מהיר ויעיל. ניתן להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות עד לסכום של 17,800 ₪, יש לקחת בחשבון כי המדדים המעודכנים משתנים.

מה היא אגרת בית המשפט לתביעות קטנות כיצד משולמת?
כל תיק של תביעה קטנה דורש אגרה מסוימת ביחס לעלות התיק. האגרה המשולמת מהווה 1% מהסכום ו36 אגורות פרוטוקול. מדובר על סכום של כמה מאות שקלים ולא יותר, לכל היותר 215 ₪ וכל הפחות 87 ₪. לא ניתן לשלם את האגרה במזומן או צ´ק אלא באמצעות כרטיס אשראי או קניית בולי הכנסה בלבד.

האם קיים החזר אגרה בבית משפט לתביעות קטנות?
בבית המשפט לתביעות קטנות לא קיים החזר אגרה כלל בניגוד למוסדות משפטיים אחרים. גם כאשר התביעה נמחקה, גם כאשר נקבע פסק הדין, גם במידה והצדדים הלכו לגישור, או התיק הועבר לערכאה גבוהה יותר – לא יהיה החזר אגרה מבית המשפט.

כיצד ניתן להוציא פטור מתשלום אגרה?
למרות שלא קיים החזר לאגרת בית המשפט ניתן להוציא פטור במקרים מסוימים וייחודיים. לרוב מדובר במקרים בהם התובע לא יכול לשלם את האגרה מפאת מצב כלכלי. ניתן להגיש לבית המשפט בקשה לפטור מאגרה ללא תשלום. בית המשפט יקבע אם הפטור תקין ואם הוא מסכים לקבל את הפטור. אך כאמור, מדובר במקרים מיוחדים ובודדים שכן מדובר באגרה דיי נמוכה.

עד איזה סכום ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות?
בית המשפט רואה בעין לא יפה חמדנות בקרב בעלי דין, שכן ניתן להגיש תביעה עד 17,800 ₪ ורוב האוכלוסייה רודפת הבצע תגיש תביעה ישר על סכום זה. לא כל תביעה תואמת לסכומים המופקעים שמוגשים בכתב התביעה. לעיתים בעלי דין שולחים מכתב התראה בו מפורטים הדרישה לפיצוי והסכום נראה סביר, אך כאשר מגיעים בקשת תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות ומכפילים ומשלשים את הסכום , יש לדעת כי בין המשפט יסתכל על כך בעין חשדנית .


עורכי דין לענייני תביעות קטנות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תביעות קטנות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תשלום אגרה תביעות קטנות
סגור