מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » החזקת סכין
מגזין פלילי

החזקת סכין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2883 צפיות

סכין מוגדר על פי חוק ככלי נשק בעל להב שמסוגל לפגוע באדם, לחתוך או לדקור באמצעותו. סכינים נחשבים על פי החוק כאולר, פגיון, סכין מטבח, מספריים, מברגים ועוד כי הם עומדים בתקן של סכין. האלימות בזמנים האחרונים פושטת ברחובות יותר מתמיד והמדינה מנסה להוקיע את האלימות מהחברה הישראלית ע"י אכיפה וענישה חמורה. החזקת נשק מכל סוג שהוא מתקבלת בעין לא יפה בבית המשפט והעונש בהתאם.עבירות סכין נאכפות בחומרה ואדם אשר נמצא אשם בהחזקת סכין מחוץ לתחומי ביתו בתכלית לפגוע או ללא סיבה ממשית להחזקת הסכין יכול לעמוד בסיכון של מאסר של עד 5 שנים!!

מה היא סיבה כשרה להחזקת סכין מחוץ לתחומי הבית?
מכיוון שהסכינים וחפצים שמוגדרים כסכין על פי החוק מאוד נפוצים בחיי היום יום שלנו לשימוש ביתי קשה לאכוף את הנושא של החזקת סכין. על כן החזקת סכין לא כשרה תהיה מוגדרת כתנאי ראשון – החזקה מחוץ לתחומי הבית. מן הסתם, אדם שמחזיק סכיני מטבח בביתו לא יואשם וייענש. כאשר אדם נתפס בהחזקת סכין ואין לו הסבר למטרת ההחזקה הוא יכול להיענש בהתאם. בית המשפט מתחשב בחוסר סיבה לפעמים כמטרה שהיא לא כשרה. בניגוד לנשק כמו אקדח שהוא בעל רישיון, לא ניתן להחזיק סכין בחיי היום יום להגנה עצמית במקרה הצורך. החזקת סכין צריכה להיות בעלת תכלית ומטרה ספציפית בלבד.

באילו מקרים החזקת סכין תחשב כהגנה עצמית?
כאמור, החזקת סכין להגנה עצמית לא תופסת מבחינת החוק סיבה קבילה. עם זאת, כל עוד מוכח בפני בית המשפט כי השימוש בסכין להגנה עצמית היה בעת סכנה ממשית ולא הייתה שום אופציה אחרת מלבד החזקת הסכין יהיה מדובר במטרה כשרה. כך למשל, אישה שמאיימים עליה במטבח ביתה ברצח יכולה להתגונן עם סכין מטבח ולהגדיר זאת כהגנה עצמית.

חובת ההוכחה
בכדי לקבל זיכוי מהחזקת סכין והעונש המקובל , בכדי לצאת זכאי במשפט יהיה חייב להיות נטל ההוכחה בפני בית המשפט. המחזיק בסכין יצטרך להסביר מה היא המטרה שהייתה להחזקת הסכין. הסיבה צריכה להיות כשירה וקבילה בפני בית המשפט. צריך שהסיבה תהיה ברמה הסבירה להחזקת סכין.


עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החזקת סכין
סגור