מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גישור גירושין - כיצד הוא מתבצע
מגזין משפחה

גישור גירושין - כיצד הוא מתבצע

הרבה פעמים כשזוגות אשר עומדים להתגרש, נמצאים כבר בפתחו של תהליך, שומעים שעליהם ללכת לגישור, הם לא מבינים במה מדובר. הם חושבים שמדובר בטיפול זוגי שמטרתו להחזיר אותם לחיות ביחד אף על פי שהם אינם רוצים בכך. אך זה לא העניין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/6/2018
  • |
  • 12:41
  • |
  • 1437 צפיות

המדינה קבעה לפני מספר שנים שעל זוגות אשר עומדים להתגרש, ללכת אל גישור גירושין במטרה להימנע מדיון ארוך ומסורבל בבית המשפט. בדרך כלל מה שקורה זה, שזוגות אשר נמצאים בתהליך גירושין, לא עוברים את התהליך בצורה יפה ונעימה, מסיבות שונות. לכן הם מגיעים להליך משפטי מאוד ארוך, לא נעים ואפילו מלוכלך. מדובר על תהליך בו הם רבים על חלוקת הרכוש, מזונות לילדים, משמורת והסכמי ראיה. אלה הנקודות העיקריות. לא פעם זה מגיע גם למצב בו שני הצדדים טוענים שהצד השני לא ראוי להיות הורה כלל.

העניין הוא, שמן הסתם מדובר בתהליך שפוגע בשני הצדדים וגרוע מכך, פוגע בילדים. מאחר והמדינה רוצה למנוע את זה, היא מאלצת את הזוגות לפנות קודם להליך גישור במהלכו הם אמורים לפתור את הבעיות ביניהם במובן הזה, שהם יוכלו לייצר הסכם גירושין על ידי עורך דין גירושין שמוסכם על שני הצדדים ולא להגיע לבית המשפט. לפני שנציג איך זה עובד, חשוב לומר מדובר על תהליך שאמור להימשך מספר פגישות, אם הוא לא מצליח המגשר או המגשרת מודיעים לשופט בבית המשפט שהם נכשלו והתיק חוזר אליו.

כיצד מתבצע הליך גישור גירושין

בעיקרון כל צד מגיע להליך באופן חופשי ופתוח. כל צד מסביר למגשר מה בדיוק הוא רוצה, במה הוא מעוניין. המגשר איננו שופט והוא לא אמור להחליט מי צודק ומי לא. אחרי שהוא שומע את שני הצדדים, הוא מושיב אותם ביחד, ומנסה להגיע איתם להסכם שישרת את שניהם.

באופן טבעי, כל צד יצטרך לוותר על משהו, אי אפשר ששניהם ירוויחו מהסכם את כל רצונם. אך כשחושבים על זה, הסכם גישור ישיג להם הרבה יותר מאשר הליך משפטי, אפילו אם הם יצליחו לקבל מהשופט יותר ממה שיצליחו לקבל בהסכם. ראשית, זה חוסך זמן וכסף, שנית, היכולת לקיים תקשורת עם הצד השני בצורה סבירה תעזור בהמשך הדרך, שלישית, הילדים לא יפגעו, לא יהיה מצב בו הילדים יצטרכו לבחור צד ולראות כיצד ההורים שלהם נלחמים אחד בשני.

המגשר או המגשרת נבחרים על ידי השופט מתוך רשימה של מגשרים מוכרים, מדובר באנשי מקצוע מובילים אשר עוסקים בתהליכי גישור במשפחה ולעיתים גם גישור עסקי ואחר. במקרים רבות מדובר על עורכי דין, יועצים סוציאליים, פסיכולוגיים וגורמים מקצועיים אחרים שעוסקים בין היתר גם בגישור.

לסיום חשוב להבין, מדובר על תהליך מאוד בריא ומאוד טוב לשני הצדדים ולכן חשוב מאוד לבוא אליו בראש פתוח.


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גישור גירושין - כיצד הוא מתבצע
סגור