מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין הגירה ואזרחות » טיפול במסורבי כניסה לישראל
מגזין הגירה ואזרחות

טיפול במסורבי כניסה לישראל

כאשר אנו דנים במסורבי כניסה לישראל אנו בעצם מדברים על שתי קבוצות עיקריות, אנשים שקיבלו את הסירוב עוד בטרם עלו לארץ והקבוצה השנייה היא אנשים שקיבלו סירוב מפקיד משרד הפנים בנתב"ג, במקרה דנן המסורבים עוברים למתקן כליאה אד הוק למשך 24 שעות לכל היותר עד שהמקרה שלהם מטופל או עד גירושם מהארץ.
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/11/201
  • |
  • 16:29
  • |
  • 1141 צפיות

לכן חשובה על אחת כמה וכמה התערבותו של עורך דין עוד בשלב הראשוני, בטרם ימוצו כלל ההליכים והאדם יגורש מהארץ על לא עוול בכפו. אמנם מעצר זה הוא מעצר מנהלי בלבד והוא לא בשל עבירה כלשהי אך גם כאן נדרשת חובת המידתיות ולא כל אדם נאסר.

ישנם מקרים רבים העשויים להביא את הפקיד למנוע מאדם כניסה לארץ, והפיכתו למסורב כניסה. למשל אם ישנו חשש של שהיה ממושכת בארץ או אם האדם ביקר במדינות עוינות שלא נמצאות בקשרים דיפלומטיים עם ישראל, או אם האדם שהה בישראל בעבר ועבר את תקופת האישור שניתנה לו ולא יצא בזמן מהארץ, כל אלו עלולים להביא לסירוב כניסה לארץ המובטחת. ישנן מדינות שאזרחיהן פטורים מאשרת כניסה לישראל, כמו ארה"ב, פיליפינים, מדינות אירופה, אך גם אזרחים מהמדינות הללו עלולים להיתקל בסירוב אם הפקיד של משרד הפנים החליט שכך. סיבה נפוצה נוספת להיותו של אדם מסורב כניסה לישראל היא שהאדם המדובר מבקר מישהו בארץ שהוא לא תושב קבע או אזרח, נומר, עובד זר ואז הוא יקבל סירוב. לכן עליו לסדר אישור מראש עוד במדינת המוצא שלו. בנוסף אפילו במקרה של עובד זר שסיים את תקופת העסקתו, שב למדינת המוצא ויהיה מעוניין להיכנס לישראל בשנית, ללא אשרה מסודרת מראש, לא יורשה להיכנס גם אם הוא מהמדינות הפטורות מאשרת כניסה, סיבה זו נובעת כנראה גם מחשש להתקבעות לא חוקית.

מה ניתן לעשות במקרה סירוב?

במקרה של סירוב כניסה של קרוב או בן/בת זוג, הדבר הכי טוב זה לפנות למשרד עו"ד, כמו שלנו למשל כדי שנוכל לטפל בבקשה במהירות ולהקפיא את הליך הגירוש, אנו נגיש ערר לביה"ד לעררים והם ידונו בבקשה להקפאה של הליך הגירוש של מסורב הכניסה. הערר מוגש עם בקשה למתן "צו ביניים", במעמד צד אחד, המבקשת הקפאת מצב קיים "עיכוב ההרחקה מישראל" עד לדיון בערר. לרוב, כשהחלטת הסירוב ניתנה בחוסר סבירות, ייעתר בית הדין לבקשה לצו ביניים ויקבע את הדיון למועד הקרוב ביותר, שכן עד למועד הדיון שוהה הזר במתקן המסורבים. עם קבלת הידיעה על היותו של האורח שלכם "מעוכב כניסה/מסורב כניסה לישראל", יש להצטייד במס´ הדרכון של הזר, פרטים נוספים אודות המקרה, לברר מתי שעת ההרחקה המשוערת (למתי תואמה הטיסה חזרה לארץ מוצאו) ומה גרם לממונה ביקורת הגבולות לסרב לכניסתו של הזר לישראל.



תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא טיפול במסורבי כניסה לישראל
סגור