מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » זכויות נשים העוברות טיפולי פוריות
מגזין משפחה

זכויות נשים העוברות טיפולי פוריות

עובדת שעוברת טיפולי פוריות זכאית להיעדר מהעבודה על חשבון ימי המחלה שלה, אך רק אם הרופא מחייב זאת. אם הוא לא מחייב זאת היא צריכה לצאת לחופש על חשבון ימי החופשה שלה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/1/2019
  • |
  • 09:17
  • |
  • 1484 צפיות

יחד עם זאת, העובדת צריכה להודיע מראש למעסיק של על היעדרותה. כך למעשה נוצר מנגנון שווה בין העובדת לבין המעביד כדי שלא יקרה מצב שמישהו פוגע בשני. חשוב לזכור כי טיפולי פוריות אינם טיפולים פתאומיים, מדובר על טיפולים שחושבים עליהם זמן רב לפני וההחלטה מתגבשת היטב. לכן יש צורך שהעובדת תודיע למעביד שלה זמן מה מראש ואם לא, הוא יכול לסרב לשחרר אותה לחופש.

על חשבון מה ניתן להיעדר?

ההיעדרות של העובדת בגין טיפולי פוריות יהיו על חשבון ימי המחלה שלה והיא זכאית לתשלום מלא בימים אלו כמו כל עובד אחר שנמצא במחלה. בהתאם לחוק, העובדת תקבל את התשלום רק מהיום השני להיעדרה. עם זאת כיום יש הסכמים קיבוציים וחוזי עבודה אישיים שיכולים להיות מעל החוק, כלומר הם אלו שקובעים אם ישנה התנגשות. בכל מה שקשור לדמי מחלה מוטב לסגור עם המעביד את העניין הזה מראש, ועדיף ברגע שהאישה יודעת שהיא עומדת לעבור טיפולים כאלו, גם למען הסדר הטוב וגם כמובן למען ההגינות מול הבוס שלה.

כמה ימים ניתן להיעדר?

המספר המקסימים של ימים שהעובדת תוכל להיעדר משתנים לפי סדרות הטיפול שהיא תעבור וגם ימי העבודה השבועיים שלה. אם היא עובדת 5 ימים בשבוע היא יכולה להיעדר בשנה אחת עד 16 ימים לסדרה ב4 סדרות טיפול שונות, קרי עד 64 ימים בשנה על חשבון ימי המחלה הצבורים לה. אם היא עובדת 6 ימים בשבוע היא תוכל להיעדר עד 4 סדרות טיפול ו-20 ימים בסדרה, וזה אומר סך הכל 80 ימים בשנה על חשבון ימי המחלה שהיא הספיקה לצבור. עובדת מדינה יכולה לעבור 18 ימים לסדרת טיפולים אם היא עובדת 5 ימים בשבוע, ועד 22 ימים אם היא עובדת 6 ימים בשבוע.

הזכויות ניתנות ללא כל תנאי

כל עובדת שעוברת טיפולי פוריות זכאית לזכויות האלו ללא קשר למצבה הכללי. זה לא משנה אם היא נשואה או רווקה, אם היא בגיל 30 או בגיל 40. כמובן שיש קשר בין התנאים הללו לטיפולי הפוריות וכך למעשה אפשר להבין שיש חתך מסוים מתוך אוכלוסיית הנשים בארץ שאליהן רלוונטיים הזכויות הללו, אך בסופו של דבר המעביד לא יכול להיות מושפע מאלו. החוק הוא זה שקובע שהעובדת יכולה להיעדר על חשבון ימי המחלה וזה לא קשור לסיכויים שלה לעבור את הטיפולים או סוג הטיפולים. הטיפול הנפוץ ביותר היא כמובן הפריה חוץ גופית אך הזכויות ניתנות בכל טיפול שהיא תעבור ודורש את היעדרה.

מה קורה כשאין עוד ימי מחלה?

כאשר אין יותר ימי מחלה זו יכולה להיות בעיה, אך גם אותה אפשר לפתור. המעסיק במצב כזה רשאי לשלם לעובדים שלו דמי מחלה על חשבון ימי המחלה שהם יצברו בעתיד. בסופו של דבר ימי המחלה הם עניין של ותק וכך למעה המעביד מעניק זכות מיוחדת לעובדת שלו, אם כי הוא לא חייב לעשות זאת. העובדות גם רשאיות לבקש כי ההיעדרות תנכה מהחופשה השנתית וזה פתרון שרבים יעדיפו כי הוא לא פוגע בימי המחלה הבאים שלהם, ולעתים לא כל ימי החופש מנוצלים. כמו כן אפשר לבקש מהמעסיק לצאת לחופשה לא תשלום וגם את האפשרות הזו יכול המעביד לקבל או לדחות.



תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות נשים העוברות טיפולי פוריות
סגור