מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש » תביעות ביטוח סיעוד
מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש

תביעות ביטוח סיעוד

הביטוי "מצב סיעודי" מתקשר בתודעתם של רבים לאנשים מבוגרים, אבל האמת היא שזהו מצב שאיננו תלוי גיל; כלומר, גם צעירים וגם מבוגרים יכולים להגיע למצב סיעודי, כלומר להזדקק לעזרת אדם אחר בביצוע פעולות יומיומיות כמו הליכה, רחצה, אכילה, הלבשה ושליטה בסוגרים. הסיבה שגם צעירים עשויים למצוא את עצמם במצב סיעודי יכולה להיות תאונה, מחלה כגון ניוון שרירים או אירוע מוחי וכדומה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2019
  • |
  • 09:19
  • |
  • 2953 צפיות

בשנים האחרונות קיימת עליה מבורכת במספר הישראלים שרוכשים פוליסת ביטוח סיעודי לפיה אם וכאשר חלילה ימצאו את עצמם במצב סיעודי, אז הם יהיו זכאים לקצבה חודשית מחברת הביטוח – בה יוכלו להשתמש כדי לממן את הטיפול או האשפוז הסיעודי. אלא שלעיתים הסכום עשוי להיות גבוה מאוד, כך שיותר מדי חברות ביטוח אינן ששות לממש את הפוליסה ומתנערות מאחריותן, מה שאומר שגם אם יש בבעלותכם פוליסת ביטוח סיעודי, לא בטוח שתראו מזה כסף.

הבסיס לדחיית תביעות ביטוח סיעודי על ידי חברות ביטוח

חלק מן הטיעונים שעשויות  להעלות חברות הביטוח עשויים להיות, למשל, שמצבו הרפואי של המבוטח כלל איננו סיעודי, ובמקרים כאלה יידרשו המבוטחים להמציא מסמכים רפואיים שיאששו את היותו סיעודי. 

במקרים אחרים ינסו חברות הביטוח לטעון שמצב רפואי כלשהו התקיים כבר בגופו במעמד רכישת הפוליסה, ולכן הפוליסה אינה תקפה. לחלופין, הן יכולות לטעון שמפורש כי המבוטח שרכש את הפוליסה ידע על מצבו הרפואי בעת רכישת הפוליסה ולכן הונה בפועל את חברת הביטוח. אכן, חברות ביטוח שנדרשות לשלם אינן ממהרות להוציא מכיסן את הכסף ויעשו לעיתים דברים שאינם חוקיים על מנת לנסות ולהתחמק מן התשלום.

מה עושים במקרה כזה?

ראשית חשוב לא להרים ידיים אם וכאשר מדובר בתשובה שלילית מחברת הביטוח. יש מקרים בהם אכן מדובר בדחייה מסיבות אובייקטיביות ולפיכך לגיטימית, ויש מקרים בהם חברת הביטוח פשוט נוקטת ב"שיטת מצליח" על מנת להימנע מן התשלום. 

מה שעליכם לעשות במקרה כזה הוא לפנות את עורך דין ביטוח המתמצא בתחום הסיעודי. עורך דין יוכל לומר האם הודעת הדחייה מבוססת על סיבות אובייקטיביות או לא; ובמידת הצורך הוא יוכל לסייע בהגשת תביעה משפטית שתחתור למיצוי זכויותיכם. 

בשורה התחתונה, מצב סיעודי יכול לקרות לכל אדם בכל גיל, אבל גם אם יש לכם פוליסת ביטוח עדיין לא בטוח שחברת הביטוח תמהר לשלם לכם את המגיע לכם. אם קיבלתם תשובה שלילית, פנו לעורך דין שיסייע לכם למצות את זכויותיכם – והעיקר שתרגישו טוב.

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעות ביטוח סיעוד
סגור