מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » חיילי מילואים? דעו את זכויותיכם
מגזין משרד הבטחון

חיילי מילואים? דעו את זכויותיכם

בדומה לחוק גיוס חובה, כך גם שירות המילואים מוסדר באופן ברור ונהיר בתחיקותיה של מדינת ישראל ומבהיר כי כל משוחרר ומשוחררת המשרתים כחיילי מילואים, הינם בגדר שירות חובה. אך בנסיבות אלו, חיינו כבר אינם כפי שהיו כאשר היינו בני 18-21, ומוטב שנדע את זכויותינו לעומקן.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/2/2019
  • |
  • 12:24
  • |
  • 2008 צפיות

עבודה, לימודים, ילדים ושאר תכנונים שונים, כל אלו ועוד מציבים אותנו לא פעם בדילמה כאשר אנו מקבלים קריאה למילואים. מצד אחד אנו עדיין נכונים לשרת את המדינה ולתרום אך מצד שני עלינו לקחת בחשבון גם את חיינו הפרטיים ולדעת איך נפגע מכך ומתי הדבר איננו חוקי או מאפשר ערעור. לעתים אף ניתן למנוע נסיבות לא נעימות מראש אם רק נדע את מערכת החוקים על בורייה. 

אז נכון שאי אפשר לדעת הכל בבת אחת ומדובר בבליל של מידע שגם עורך דין צבאי וותיק ומיומן צריך זמן כדי ללמוד ולחקור כל מקרה לגופו, אך כאן דאגנו לרכז עבורכם מספר חוקים מוכרים במיוחד שיעזרו לכם לכלכל בצורה נכונה יותר את צעדיכם מול המערכת הצבאית גם כשאתם עמוק באזרחות.

מילואימניקים סטודנטים? 

אם אתם נקראים למילואים במהלך לימודיכם האקדמיים אז דעו כי צה"ל מחויב למספר ימים שונה מאשר חייל מילואים רגיל. במידה ואתם נמצאים בעיצומה של מכינה ללימודים אקדמיים או לימודי הנדסאים אז הרי שאתם מחוייבים להתייצבות עבור 12 ימים מילואים בשנה.

אם אתם במהלך תקופת הלימודים הרגילה, אז הרי שאתם מחוייבים לעד 21 ימי מילואים בשנה אקדמית אחת. כמו כן, חשוב לציין כי סטודנטים יכולים להיקרא למילואים פעם אחת בלבד בסמסטר עבור שירות העולה על 4 ימים.

תכננו את הזמן שלכם נכון

למעט פקודת גיוס מיידית של חיילי מילואים, קריאה שגרתית להתייצבות חייבת להיות מתוחמת בזמן שיאפשר התראה מראש והיערכות מוקדמת מצד חייל או חיילת המילואים.

בשירות מילואים של עד שלושה ימים, על משרד הקישור לספק התראה בדואר בטווח מינימלי של 12 ימים לכל הפחות או שבעה ימים במידה ומדובר במכתב שנמסר אישית. במקרים בהם שירות המילואים הוא 4 ימים ומעלה, אז הרי שמשרד הקישור מחוייב במתן התראה של שישים יום.

פיטורי חייל/ת מילואים

החוק מורה באופן ברור ושאינו משתמע לשני פנים כי אין מעסיק רשאי לפטר עובד וזאת לאור שירותו הפעיל במילואים וקריאתו להתייצבות. החוק אף מגדיל ואומר כי חל איסור על המעסיק לפטר עובד וזאת כשהוא במהלך שירותו הפעיל. מספיק שתשרתו יומיים ומעלה כדי שהמעסיק לא יוכל לפטר אתכם עד חודש מסיום שירותכם.

פרק זמן בין שירות לשירות

לא מן הנמנע שלעתים הצבא יזדקק לשירותכם לעתים תכופות יותר. גם כאן החוק מכיר בזמנם היקר של חיילי המילואים ומציב מספר הגבלות שעל-פיהן יש לתכנן את הגיוס מראש.

כך למשל שירות מילואים שארך עד 3 ימים ושירות זהה לאחריו, חייבים בפרק זמן מינימלי של עשרה ימים. אם השירות לאחריו יהיה 4 ימים אז הרי שלחייל הזכות לקבל פרק זמן של שלושים ימים.

אם מדובר בשירות של 4 ימים ומעלה ולאחריו מגיע צו נוסף, אז הרי שבשירות נוסף של עד 3 ימים מחוייב צה"ל במתן פרק זמן של 30 ימים ובשירות זהה במתן פרק זמן של שישים ימים.

לסיכום

כפי שניתן לראות, זוהי רק נגיעה קלה בזכויותיהם הרבות והשונות של חיילי מילואים בשירות פעיל. אם אתם חשים שפוגעים בזכויותיכם, אל תהססו לפנות לאיש מקצוע שיידע לספק את ההכוונה והייצוג ההולם.

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חיילי מילואים? דעו את זכויותיכם
סגור