מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מתי כדאי להיעזר בעורך דין ירושות?
מגזין משפחה

מתי כדאי להיעזר בעורך דין ירושות?

  • מערכת האתר
  • |
  • 5/3/2020
  • |
  • 08:06
  • |
  • 1065 צפיות

מה אתם יודעים על צוואות? סביר להניח שבמהלך חייכם תהיו יורשים, או שתכתבו צוואה. לפעמים, פתיחה וקריאת צוואה תתקבל פה אחד על ידי כל הנוכחים. מצב זה מתרחש, כאשר המוריש מחלק בצורה שווה את נכסיו. אך פעמים רבות, הצוואה מירה את אחד מהבנים מנכסיו, או נותנת לו חלק מזערי מאוד. האם אפשר לבטל צוואה כתובה? 

מתי אפשר לבטל צוואה כתובה?

לא כל צוואה ניתן לבטל. אך ישנם פעמים, בהם ניתן להוכיח שהמוריש לא היה בדעה צלולה בעת כתיבת הצוואה. לפעמים, יהיה ניתן להוכיח שהצוואה נוסחה בידי אחד מהיורשים. מה עושים כאשר רוצים לבטל חוקיות צוואה? במקרה כזה, מומלץ תמיד לפנות אל עורך דין ירושות

עורך הדין יערוך בדיקה מעמיקה של הצוואה, ומתי היא נכתבה. במידה ועורך הדין יזהה שכותב הצוואה לא היה צלול בעת כתיבת הצוואה, יפנה עורך הדין אל בית המשפט. עורך הדין יכול לשכנע את השופט להוציא צו המבטל את הירושה. 

מה קורה כאשר הנפטר לא הותיר צוואה?

לא תמיד, מספיק הנפטר להותיר צוואה. אך, במקרה זה, החוק קובע שהרכוש של הנפטר מתחלק בצורה שווה בין היורשים. גם אם היורשים חיים באהבה ואחווה ביניהם, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני ירושה. עורך הדין פונה לבית המשפט כדי להוציא צו ירושה. למעשה, כאשר בית משפט מבטל צו ירושה, חל אותו דין על היורשים, והרכוש של הנפטר מחולק ביניהם בצורה שווה. 

כדי לשמור על השלום בין הילדים- הפקידו צוואה אצל עורך דין!

גם אם הילדים שלכם חיים באחווה ביניהם, עדיין יכולים להתעורר מחלוקות או אי הבנות לגבי הצוואה. לא תמיד הניסוח היה ברור, ופעמים רבות יש בצואה משפטים שנתונים ל2 פרשנויות. לכן, הדרך הטובה ביותר לנסח צוואה באופן חוקי שלא יהיה נתון למחלוקות, הוא בפני עורך דין. כאשר יש חותמת ואישור של עורך דין על הצוואה, היא תהיה קבילה בבית המשפט. לכן, כדאי לכם לנסח צוואה בפני עורך דין ירושות כאשר אתם צלולים בדעתכם. הצוואה מופקדת אצל עורך הדין. לאחר פטירת כותב הצוואה, הוא יוצר קשר עם בני המשפחה, מוסר להם את הצוואה, ומפקח על יישומה.

וזה לא רק מסתכם עם הילדים

זה הזמן להכיר את המושג צוואה הדדית. אין מדובר בצוואה שמטרתה רק להסדיר את ההורשה לילדים, אלא גם את הרכוש שמתחלק בין בני הזוג כאשר אחד מהם נפטר. עם פטירתו של בן או בת הזוג, רבים רואים בקבלת הרכוש אליהם כמובנית מאליה. ואכן נכון יהיה להגיד כי הרכוש באופן חוקי עובר אל בן הזוג הנותר.

אך מה קורה כאשר ישנם ילדים מנישואים קודמים? או כל שכן סכסוכים משפחתיים סבוכים? לשם כך מוטב לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי אשר ינסח את הצוואה ויסדיר את הנושא. 


תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתי כדאי להיעזר בעורך דין ירושות?
סגור