מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » החרמת רכב
מגזין תעבורה

החרמת רכב

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3205 צפיות

קיימות עבירות תעבורה שנראות ע"י המשטרה וחייבות בהחרמת הרכב מלבד שלילת הרישיון. האכיפה בתחום התעבורה היא גבוהה מאוד בשנים האחרונות בניסיון לצמצם את שיעורי תאונות הדרכים שרק הולך וגדל עם השנים בעקבות נהיגה לא אחראית של צעירים, נהיגה בשכרות וחוסר תשומת לב לחוקי התנועה והנהיגה. שוטר שרואה לנגד עיניו עבירה שעל פי חוק היא אסורה והיא מופיעה בסעיף 57א בפקודת התעבורה, יכול להחרים את הרכב של העבריין.

בגין אלו עבירות יכולה המשטרה להחרים רכב?
בסמכותו של קצין משטרה להשבית את פעילותו של רכב או להחרים אותו אם הנהג עשה עבירת תנועה חמורה במיוחד. החוק מפרט לעומק את הנסיבות בהן נהוגה החרמת רכב כדלקמן: בתחבורה ציבורית כאשר מס´ הנוסעים עולה על המותר בחוק, כאשר דורשים שכר מנוסעים ברכב שלא כדין, נהיגה ברכב שנאסר השימוש בו מראש, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף – כלומר, אם הרישיון פג תוקפו או אם הוא נפסל בעקבות שלילת רישיון. נהיגה ללא מלווה גם היא יכולה לגרום להשבתת רכב, כמו כן נהיגה בשכרות, הובלת מטען כבד ללא אישורים מתאימים, נהיגה תחת השפעת סמים ועוד. עבריין מסוג זה ייאלץ לשאת בהוצאות של גרירה ואחסנה במגרש מיוחד לכך.

מה הנוהל בביצוע עבירה ברכב של אדם אחר?
כניסיון להילחם בתאונות הדרכים ולנסות לאכוף כמה שיותר את חוקי התעבורה קיימת פעילות מוגברת בנושא ונדרשת אחריות ציבורית. כל בעל רכב צריך לדעת בוודאות כי האחריות תהיה עליו ברגע שהוא מעביר את מפתחות הרכב שלו לאדם אחר. כלומר, באם אדם ביצע עבירה ברכב שלא שייך לו יתכן וגם בעל הרכב יצטרך לשלם את הנזק. זאת במידה, כמובן, שבעל הרכב הביא במודע את המפתחות ולא היה ער למצב שבו יינזק רכבו או תיעשה בו עבירה מכל סוג שהוא. 

מה הוא ההליך בביצוע עבירה תעבורה ברכב חברה?
האכיפה של ביצוע עבירות ברכב של חברות היא בעייתית מעט. חברות מחזיקות בקרבן רכבים רבים ומעניקות אותם לעובדיהם על מנת שיוכלו להתנייד לעבודה ולביתם. החברה צריכה לנקוט בכל האמצעים האפשריים בכדי לגרום לנהגים לנהוג בזהירות יתרה. באם נעשו כל האמצעים להזהרת הנהג אך הוא עדיין נהג שלא כשורה וגרם לנזק ייבחן הנושא בבית משפט.


עורכי דין לפסילה מנהלית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לפסילה מנהלית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החרמת רכב
סגור