מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה על טרקטורון
מגזין תעבורה

נהיגה על טרקטורון

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2618 צפיות

הנהיגה על טרקטורון בעבר הייתה נחלת החקלאים שהשתמשו ברכב על מנת לנוע בשטחי אדמה במהירות ויעילות. עם זאת הקהל הצעיר של צפון הארץ הפך את החוויה של טרקטורון לספורט אתגרי ולרכב שההנאה לנסוע בו היא טהורה לנהיגה עצמה ולא לשום שימוש חקלאי. קיימים סוגים רבים של טרקטורונים, במיוחד בשנים האחרונות עם פיתוח התחום בעקבות הדרישה שגדלה עם השנים. הנהיגה על טרקטורון היא דיי מסוכנת שכן מדובר ברכב שיכול להגיע למהירות של 100 קמ"ש כאשר נפח המנוע גדול ומכיוון שמדובר ברכב פתוח. השימוש בטרקטורון לספורט אתגרי גם היא חובה בה סכנה. על כן, יש להוציא רישיון מיוחד על נהיגה לטרקטורון והנושא נאכף בחוק.

כיצד ניתן לקבל רישיון נהיגה לטרקטורון?
מכיוון שמדובר ברכב דיי מסוכן הנהיגה בו מותרת אך ורק מגיל 17 וחצי ומעלה ובכך מנסים לצמצם את הסיכון של נוער צעיר יותר ופחות אחראי הנוהג ברכב. בכדי לקבל רישיון נהיגה לטרקטורון צריך שיהיה בחזקת הנהג רישיון נהיגה בדרגה 1. רישיון זה מוקנה עבור רכבי שטח, טרקטורים, מלגזות ובעיקר רכבי חקלאות. גם עבור רישיון דרגה 2 מותר הרישיון על נהיגה בטרקטורון.

הטרקטורון בראות החקיקה
מבחינת החוק הנהיגה על טרקטורון היא בהתאם לפקודות התעבורה בארצנו ורישיונות מתאימים –מדי שנה יש להוציא רישיון שנתי לרכב שעומד במבחן ויש להוציא רישיון נהיגה ורישיון רכב. מסמכים אלה חיוניים בתרחישי תאונה. הטרקטורון צריך לעמוד בסטנדרטים מסוימים כגון כיסוי מוטות בכדי שיהיה ניתן לבטח אותו. הביטוח של טרקטורון הוא בעייתי ולא תמיד מכסה את הפיצויים של הנהג. הנהיגה בטרקטורון מותרת בשטחים פתוחים בלבד ולא בכבישים מהירים. אסור לנהוג בטרקטורון בשטחים ציבוריים ועל פי חוק יש לחבוש קסדה בעת הרכיבה.

עבירות תעבורה בטרקטורון
כאמור, טרקטורון הוא רכב דיי מסוכן לנהיגה ובמקרה של תאונה כתבי האישום יכולים להיות חמורים במיוחד. נהגים שינהגו ללא  הרישיונות המתאימים, או יעברו על חוק נהיגה בשכרות , נהגים שיוסיפו חטא לפשע וינהגו עם עוד אנשים ברכבם יכולים להואשם בעבירות חמורות במיוחד ואף לקבל תקופת מאסר.


עורכי דין לתאונת דרכים קטלנית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונת דרכים קטלנית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה על טרקטורון
סגור