מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » זכויות פנסיה בגירושין
מגזין משפחה

זכויות פנסיה בגירושין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3389 צפיות

גירושין הוא הליך לא פשוט שקשה מבחינה נפשית וגם מבחינה בירוקרטית. נושא חלוקת הרכוש מהווה נקודת מפתח חשובה בהליך הגירושין ורוב חילוקי הדעות חלים בנושא זה. הפנסיה שמצטברת במהלך חיי הנישואין היא נכס מאוד גדול מבחינת חלוקת הרכוש והיא מהווה אבן מחלוקת גדולה.

מה הן הזכויות הפנסיוניות בהליך גירושין?
כאשר בני זוג מחליטים להיפרד ולהתגרש חלק מההליך דורש חלוקת הרכוש. הפנסיה היא בן מחלוקת רצינית כיוון ומדובר בסכום מאוד גדול ולפעמים הגדול ביותר בנושא חלוקת הרכוש. ההלכה משפטית דוגלת בכך שכל פנסיה וזכויות סוציאליות שהיו בזמן עבודתם של כל אחד מבני הזוג כל עוד הם היו נשואים יתחלקו במשותף. כלומר פיצויי פיטורין, קופות גמל, זכויות פנסיה ועוד יהיו משותפים בחלוקת הרכוש ויתחלקו שווה בשווה. גם כספים בקופת הגמל שטרם נגמלו יחולקו שווה בשווה בין בני הזוג.

כיצד מחולקים הפיצויים בפנסיה מהוונת?
חלוקת הרכוש מבוססת על הזכות לקניין ועל כן בית המשפט דוגל בחלוקה משותפת ושווה בין בני הזוג הגרושים. גם בנוגע לפנסיה מהוונת הגישה היא זהה ומתבססת על העניין כי בעת הנישואים התקינים ניהלו בני הזוג את חייהם יחד ולקחו כל אחד מהם חלק בגידול הילדים, אחזקת הבית, משק הבית וניהולו, כלומר , כל אחד מהם עשה משהו בשביל להרוויח את הפנסיה המהוונת, גם אם לא לקח חלק בעבודה עצמה ממנה ניתנת הפנסיה. במידה והפנסיה נכנסת לתוקף או פיצויי פיטורין בעקבות סיום עבודה בעת תקופת הנישואין, גם בעת הגירושין תהיה חלוקה שווה.

כיצד נבחנת הסוגיה של פנסיה צבאית ?
רבים בארצנו מפתחים קריירה בתחום הצבאי ומשרתים בצה"ל שנים רבות. שירות קבע בצבא מופיע בחקיקה ומתייחס לגמלאות והפנסיה שמקבלים אנשים יוצאי צבא ששירתו בצבא קבע. על פי חוק זה, בשונה מהגישה של חלוקה שווה בין בני הזוג בהיבטים אחרים, הגמלה שניתנת מצה"ל לא ניתנת להעברה או לשותפות. צה"ל אחראי לחייל עצמו בלבד ולא לכלכול את הסובבים אותו, כמו המשפחה. עם זאת, ניתן להשתמש בפנסיה הצבאית למען תשלום מזונות.


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות פנסיה בגירושין
סגור