מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » צו מניעה
מגזין אזרחי

צו מניעה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 4988 צפיות

צו מניעה מונע מגורם מטריד מסוים לפעול ולעשות מעשים לאדם. ניתן להוציא צו מניעה כנגד אדם פרטי או כנגד חברה מסוימת. שני צווי המניעה העיקריים נוגעים לצווי מניעה שמטרתם להגן על הזכות לקניין והסוג השני הוא למנוע מאדם אחד מהפרת זכויות של אדם השני ע"י פעולות שאינן כדין. בית המשפט יאשר בקשה לצו מניעה על פי רוב שכן היא מעניקה לאותו אדם כיסוי ביטוחי רחב ומטרתו להגן על האזרח מעוולות שונות כגון פגיעה ברכושו או בגופו.

מה הוא צו מניעה קבוע וצו מניעה זמני?
צו מניעה קבוע הוא הליך ארוך שיש לדרושו בהליך משפטי שדורש בירוקראטיות רבות ולעיתים דיונים שייערכו לאורך זמן. על כן, קיים גם צו מניעה זמני. ניתן לדרוש מראש בבית המשפט צו מניעה זמני אך לרוב הוא משמש אנשים שצריכים סיוע מיידי ופונים לסעד בכדי לפתור את בעייתם. כך למשל אדם שחייו נמצאים בסיכון, שרכושו מושחת יכול לעתור להוצאת צו מניעה זמני באופן מיידי בכדי למנוע את הפגיעה בזכות שלו לחירות וקניין. את צו המניעה הזמני ניתן להגיש כנגד אדם אפילו בלי ידיעתו וזימונו לבית המשפט, כל זאת במטרה לתת הגנה מלאה למגיש הבקשה לצו מניעה. צו המניעה הזמני יהיה עד תום ההליכים המשפטיים לקבלת צו מניעה קבוע.

מתי יוענק צו מניעה קבוע?
צו מניעה הוא הליך משפטי דיי נפוץ שכן המטרדים הציבוריים גם הם דורשים פעמים רבות צווי מניעה. צו מניעה קבוע יינתן בגין אדם, חברה או תעשייה כלשהי שפוגעת בזכויות של הציבור או הפרט באופן קבע. כך למשל סיכון לחיי אדם באופן ממשי ע"י אדם שנוטר לו טינה תהווה סיבה מוצדקת לצו מניעה קבוע, כמו כן סיכונים סביבתיים כגון קרינה, זיהום, עשן יכולים לדרוש צו מניעה. קו הפרה של זכויות כגון הקנה על זכויות יוצרים, שימוש בפטנט במרמה יכול להיות עילה להגשת צו מניעה קבוע ואישורה.

מתי יוענק צו מניעה זמני?
צו המניעה הזמני יינתן כאשר יש צורך דחוף להרחיק את הגורם המזיק באופן מיידי. כאמור לעיל, צו המניעה הזמני ניתן פעמים רבות עד תחילת ההליכים המשפטיים וסיומם וקביעת צו מניעה קבוע. בכדי לקבל צו מניעה זמני בית המשפט צריך להיות משוכנע באמצעות ראיות ממשיות ואמינות כי העילה לבקשה היא נכונה ובאה ממקום אמיתי של פחד לפגיעה ברכוש, בגוף וככלל בזכויות האדם הבסיסיות.


עורכי דין לענייני צווי מניעה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני צווי מניעה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו מניעה
סגור