מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » סגירת תיק
מגזין אזרחי

סגירת תיק

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2295 צפיות

ההליך הנורמטיבי כאשר בנאדם חשוד בעבירה היא חקירתו, מציאת כל הראיות שיכולות לתמוך בעבירה שביצע החשוד וביסוס סביר כי הוא אשם. לאחר כל אלה מעבירה המשטרה את ממצאיה לתביעה והיא מחליטה אם יש טעם להעלות את התיק לדיון בית משפט או שמפאת חוסר ראיות או חוסר ביסוס לתיק יש לסגור אותו. הקו בין סגירת תיק לפתיחתו הוא דק מאוד ותמיד תהיה השאיפה להימנע מכניסה להליך משפטי ארוך, מלא בירוקרטיות ותקופת מעצר, על פי רוב. עורך דין מנוסה ומקצועי ידע את החוקים של מדינתנו וכיצד לפעול למען הלקוח בכדי למנוע את פתיחת תיקו, לעשות את כל המאמצים על מנת לסגור את התיק.

ראיות היא סיבה לסגירת תיק ?
אחד הקריטריונים הבסיסיים ביותר לפתיחת תיק משפטי הוא שיהיו מספיק ראיות שימצאו כי יש ספק סביר שהחשוד הוא האשם בעבירה. הראיות מהוות מרכיב קריטי בפתיחת התיק או סגירתו ושכנוע של בית המשפט כי הראיות לא מספקות יכול להשפיע על שארית חייו של חשוד בפשע. סגירת תיק בעקבות חוסר ראיות מספקות היא סיבה נפוצה, כמו כן קיום של ראיות סותרות יכול לערער את אמינותן של הראיות כמו כן קיימות ראיות שאינן קבילות בבית המשפט.

האם ייתכן סגירת תיק בעקבות חוסר עניין ציבורי?
חלק בהחלטת סגירת או פתיחת התיק נוגע לאינטרסים הציבוריים. התובע הוא גורם ציבורי ועל כן האינטרסים הם בהתאם, כך למשל תיק שהעלויות הכלכליות שלו לא מוצדקות, או כאשר יש רצון לשקם את העבריין המואשם התביעה יכולה להחליט לסגור את התיק. לרוב מדובר בעבירות קלות שאין להם סיכון ממשי לציבור הרחב כמו השלכת פסולת במקום ציבורי. עם זאת דעת הציבור והמצב בארץ יכול להשפיע על ההחלטה של פתיחת או סגירת התיק.

מה היא סגירת תיק בגין הגנה משפטית?
קיימים מקרים בהם תיעשה עבירה אך בגין הגנה משפטית לא יפתח התיק והחשוד לא יואשם בעבירה. כך למשל אנו עדים למקרים רבים של הגנה עצמית בעקבות תקיפה, שזו סיבה קבילה בבית המשפט ועל כן לא נפתח תיק נגד האדם שנקט באמצעים אלימים על מנת להגן על חייו.


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סגירת תיק
סגור