מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » פרשנות הסכם ממון בתביעת רכוש
מגזין משפחה

פרשנות הסכם ממון בתביעת רכוש

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2330 צפיות

הסכם ממון הוא הסכם הנערך בין בני זוג בין אם הינם נישאים ובין אם לא, ומכיל בתוכו את כל הסדרי הרכוש שביניהם – כל אחד על- פי רצונו הפרטי. אותו הסכם נועד להגן על כל אחד מבני הזוג גם באם ייפרדו בהמשך הדרך, לכן הוא יכול להתאים לא רק לאנשים בעלי הון אלא גם לאנשים בעלי רכוש צנוע שזה כל מה שבידם. הסכם ממון מחולק לשני חלקים: הרכוש שנצבר ערב החתימה על הסכם הממון, והרכוש שנצבר ממועד היות זוג או שנישאו ואילך. גם לידועים בציבור יש יתרון בעשיית הסכם ממון, כל – עוד חוק יחסי ממון אינו מכיר בהם כזוג.

מהי פרשנות הסכם ממון בתביעת רכוש?
כדי לחלק רכוש באופן ריאלי בין שני הצדדים, בא סעיף 25 לחוק החוזים הקובע כי חוזה יפורש על פי אומד דעתם של הצדדים כפי שהיא מוסקת מן החוזה, ובמידה שלא משתמעת ממנו – אזיי מן הנסיבות. כלומר, החוזה חייב להיות מנוסח על פי כוונת שני הצדדים בו בדרך שתבטא במדויק עד כמה שאפשר את רצונם – כדי שחלוקת הרכוש תוכל לצאת אל הפועל בהתאם. הפרשנות כוללת את הבנת הנקרא של החוזה, ככתבו וכלשונו, התחקות אחר מטרת החוזה ובדיקת המשתמע מהנסיבות בשטח לבד מן החוזה באם לא הובנו הדברים ישירות מן הכתב.

חוזה שנערך בתום לב
אישורו של הסכם ממון בבית משפט הוא הליך דקדקני, על כן על עורך דין המנהל אותו לנהוג בצמידות לכוונה.על פי סעיף 39 לחוק החוזים, משמעות הפרשנות על – פיו היא חלוקה הוגנת ובתום לב לגבי הזכות לשימוש בחוזה. כלומר, כאשר ישנה התנגשות בין לשון החוזה לבין כוונתם המשותפת של שני הצדדים, הכוונה היא הגוברת.

מניעת סחטנות בהסכמי ממון
פעמים לא מעטות גירושין או פרידה נובעים מצד אחד של בני הזוג, לכן ישנה נטייה לבני הזוג לסחטנות גם בנוגע לביצוע חלוקת הרכוש ביניהם. עורך דין משפחה הוא עורך הדין שמתמחה בנושא זה, מכיר תקדימים קשורים והוא זה אשר ששומר על האינטרס של לקוחו – גם בעת עריכת החוזה וגם כתוצאה מסיבוכים הקשורים בפרשנות הסכם ממון בתביעת רכוש.

עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פרשנות הסכם ממון בתביעת רכוש
סגור