מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » אלימות כלכלית
מגזין פלילי

אלימות כלכלית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2577 צפיות

קיימים סוגים רבים של אלימות: אלימות פיזית, אלימות מילולית והן אלימות כלכלית. אלימות מסוג זה באה לידי ביטוי כאשר אחד מבני הזוג משתלט על הנכסים והכספים של הזוג ולא במטרה של חיסכון לכל התא המשפחתי. מדובר בהתנהגות חריגה מהנורמות שבאה לידי ביטוי בויתור על סכומי כסף גבוהים שמרוויחה אישה, ויתור על הניהול המשותף של הכספים, איסור להסתובב עם כרטיס אשראי ואמצעי תשלום, כמו כן השתלטות על נושאים כגון תרופות, אוכל, ביגוד והתחננות לכסף. כל אלו מוסווים באריזת ה"דאגה והחיסכון" למשפחה. אלימות כלכלית יכולה להתבטא באלימות פיזית כאשר היא מגיעה לשיאה.

כיצד ניתן לאבחן אלימות כלכלית?
לא כל התנהגות של חסכנות וקמצנות בקרב בן הזוג מהווה אלימות כלכלית. ניתן לאבחן אלימות כלכלית באמצעות המאפיינים הבאים: שליטה כוללת של אחד מבני הזוג בלבד על כל הנכסים המשפחתיים, המודעות של בת הזוג על חשבון הבנק, מעמד האישה בתא המשפחתי, ההשלכות של הוצאה עצמאית של האישה על עצמה או ילדיה, התחננות לכסף מבן הזוג לצורך קניות שוטפות, חוסר אונים במשפחה כלפי השולט הכלכלי, אחזקה של כל אמצעי התשלום אצל אחד מבני הזוג בלבד.

כיצד ניתן להוקיע ולטפל באלימות כלכלית?
ייעוץ של נשים (וגברים) בקבוצות תמיכה הוא ייעוץ אישי יכול לסייע בהתמודדות עם אלימות כלכלית, דרכים להוקיע אותה ולטפל בה מהשורש. כמו כן, מבחינת החקיקה נעשו פסיקות שונות במטרה לשנות את האלימות הכלכלית, שהיא לרוב בקרב נשים. פסקי דין בנושא מזונות לאישה, במידה והיא לא מועסקת בעבודה מסודרת והכנסתה אינה סדירה , היא אחד הצעדים לטיפול בנגע האלימות הכלכלית.

מה היא הבעייתיות בחקיקת נגד לאלימות כלכלית?
נושא המזונות לאישה אומנם מסייע, אך על פי רוב הנשים בקרב אלימות כלכלית, גם ויש הכנסה קבועה היא מועברת ישירות לבעל מתוך חשש להתקפים אלימים, מתוך איומים וסחיטה. כמו כן, בית המשפט לא תמיד ייתן תמיכה זו, אך ורק כאשר מדובר באלימות כלכלית שמשליכה על פנים נפשיים ופיזיים , או חשש לאלימות פיזית. ההוכחה במשפט של העברת סכומי כסף היא קשה שכן האישה לא תמיד מודעת לאלימות הכלכלית שסובבת אותה והן מהסיבה כי זוג נשוי משתתף ברכוש ובעל חשבון בנק משותף.


עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אלימות כלכלית
סגור