מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסכם ממון בין בני זוג שאינם נשואים
מגזין משפחה

הסכם ממון בין בני זוג שאינם נשואים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2469 צפיות

כל מי שנישא לאחר 1973 במדינת ישראל, זכה לחוק יחסי ממון התשל"ג 1973, ובו קביעה כי מי שלא ערך הסכם יחסי ממון בין בני הזוג יוכל להחיל מנגנון איזון המשאבים המפורט בחוק – ומשמעותו היא שכל הרכוש שנצבר במהלך המערכת הזוגית ביניהם יחולק שווה בשווה לאחר פקיעת הנישואין (על- פי דת), וכי כל החובות שנצברו לבן זוג מסוים לפני תחילת הנישואין שייכים לו בלבד. בני זוג רבים ממהרים לעשות הסכם נישואין ביניהם על פי התנאים הנוחים והמוסכמים עליהם, וכדי לעשות זאת מול גורם ניטראלי וקביל על- פי חוק, החוזה מנוהל ומנוסח על- ידי עורך דין.

מה לגבי הסכם ממון בין בני זוג שאינם נשואים?
 מי שאינו נשוי על- פי דת משום שהוא פסול חיתון (כהן וגרושה, בני זוג בני אותו המין, ממזרים ועוד) וגם מי שמעדיף כל זוגיות שאינה כרוכה בנישואין כדת, עומדות בפניו אפשרויות שונות: מעמד "ידועים בציבור", נישואין אזרחיים בחו"ל, נישואין רפורמיים או נישואין על- פי הסכם. כבוד הנשיא (בדימוס) ברק ציין בזמנו כי פרשנות המונח "בן זוג" תיבחן לאור תכלית החקיקה גם אם המובן "ידועים בציבור" לא נקבע בחקיקה. כלומר, בהעדר ודאות, ניתן לבסס הסכם נישואים לאותם בני זוג שאינם נשואים על סמך דיני חוזים במדינת ישראל.

מהו הסכם הממון?
הסכם ממון הינו חוזה לכל דבר, הוא מוגש בכתב לבית המשפט או לבית הדין הרבני על- מנת שזה יאשר אותו. ניתן אף לפנות לנוטריון על מנת שיאשר אותו מבלי לפנות לערכאות שיפוטיות, אולם עורך דין נחוץ לשם ניסוח הסכם קביל וראיה אובייקטיבית לגבי עתיד התא המשפחתי וטובת שני בני הזוג. למפגש מול עורך הדין ישנה השפעה מרחיקת לכת על עתידו של כל צד מבין כורתי החוזה. ניתן לעשות אותו בכל שלב של מערכת היחסים על מנת להימנע בעתיד ממחלוקות של רכוש ועוד.

ידועים בציבור
ידועים בציבור הינם בני זוג אשר אינם נשואים ומנהלים משק בית משותף תחת קורת גג אחת. כשגורמים משפטיים באים לבדוק האם בני זוג עונים להגדרה של ידועים בציבור, כל מקרה הוא לגופו ותלוי במספר החודשים או בתקופה שהם יחד.


עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכם ממון בין בני זוג שאינם נשואים
סגור