מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הפרת הבטחת נישואין
מגזין משפחה

הפרת הבטחת נישואין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2469 צפיות

הנישואין וההכנות לקראת הטקס, החופה והקידושין, ההוצאות הכספיות הם מאוד גדולות. החגיגה של החינה, החגיגות באירוסין, הפגיעה הנפשית עקב הפרה של הבטחת נישואין – כל אלה מהוגנות בימינו בחוק. כנגד הפרת הבטחת נישואין יקומו ויעלו הפיצויים הנדרשים שיכולים להיות חומריים ויכולים להיות פיצויים נפשיים. כך למשל הזמנה של אולם אירועים מבעוד מועד ותשלום ערבות יכול להיחשב להוצאה גדולה מאוד שנדרש פיצוי בעדה, או לחלופין הפרה של הבטחת הנישואין בפומבי יכולה לגרום בפגיעה במוניטין.

האם הפרה של הבטחת נישואין נאכפת בחוק?
הפרת נישואין נחשבת למעין חוזה ועל כן היא נאכפת ומפורטת בדיני החוזים. עם זאת, בשונה מהפרת חוזה רגיל הפרה של חוזה נישואין – או שלא הבטחת נישואין יכולה להביא ראיות והוכחות מבלי ששני הצדדים משתתפים. מה הכוונה?  שאין צורך להוכיח את הכוונה של צד אחד לרמות ולבגוד באחר. 

מה הוא נטל ההוכחה בהפרה של הבטחת נישואין?
אם מתייחסים לנישואין כחוזה רגיל בכדי להוכיח כי חוזה הנישואין הופר יש להוכיח כי היה חוזה מלכתחילה. חוזה הנישואין בניגוד לחוזים אחרים כגון חוזה שכירות, חוזה עבודה וכו´ הוא חוזה בעל פה. הבעל מציע לאשתו להתחתן והיא מסכימה – וזו יכולה להיות הוכחה מספקת בגדר בית המשפט. הצעת הנישואין צריכה להיות מפורשת, ברורה ובהירה מבלי ערעור על כך. הנישואין נעשים בכל תרבות, דת ולאום בצורה אחרת. יש מגזרים שבהם מבקשים את יד הכלה מאביה, יש עדות בהם מבקשים באופן ישיר מהכלה – כך או כך במידה וההצעה היא בגדר הבחינה החברתית הנורמטיבית לאותה תרבות, יהיה ניתן לדרוש פיצויים על הוצאות שהיו במטרה לחתונה.

מה הבעייתיות המשפטית הפרת הבטחת נישואין?
בניגוד להסכמים מסחריים, כמו הסכם הפצה,  חוזה הנישואין והצעת הנישואין הוא דבר אישי, פרטי בין בני הזוג. כלומר, בית המשפט לא יכול להגיע לפסק דין חד משמעי כמו בחוזים אחרים. בחוזים רשמיים כל הנושאים מפורטים וניתן לדון בהם באופן חוקתי וקריר. לעומת זאת נישואין כוללים רגשות, אינטימיות ועל כן בית המשפט צריך לשים לב גם לפן זה וגם לפן החוקתי – האם הצעת הנישואין הייתה תקפה על פי המסורת, העדה וכו´.


עורכי דין לכתיבת הסכם חיים משותפים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לכתיבת הסכם חיים משותפים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הפרת הבטחת נישואין
סגור