מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבריינות תעסוקתית
מגזין פלילי

עבריינות תעסוקתית

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2294 צפיות

עבריינות תעסוקתית מיוחסת לעובדים והמועסקים בחברות וארגונים. עבריינים אלו מנצלים את המעורבות שלהם בחברה, הכרת המערכת ומעמדם בחברה ובכך מבצעים עבירות פליליות, חורגים מנהלים, מבצעים עבירות אתיות וכו´. האינטרס של עבירה זו הוא אישי ויכול לבוא מהשקפת עולם, ממצב סוציו-אקונומי ומסיבות רבות ומגוונות אחרות. בשונה מעבירות צווארון לבן עבירות תעסוקתיות יכולות להיות בכל חלקי האוכלוסייה ובכל עבודה שהיא – בין אם מדובר בקצין שמנצל לרעה את המערכת הצבאית, בין אם מדובר בפועל זוטר במפעל ייצור, עובדי ציבור במשרדים ממשלתיים, ניצול של גופים התנדבותיים וכו´. על כן , קשה מאוד לאתר אותה ולהגדיר אותה לקהל מסוים.

מה הם המאפיינים של עבריינות תעסוקתית?
מדובר בפעילות לא חוקית אך לא אלימה שפוגעת באינטרסים של גופים בהם מועסקים העובדים, ביעילות שלהם ובפרויקטים כלכליים. העבריינות התעסוקתית מאופיינת בנזקים קלים שמורגשים בטווח הארוך על פי רוב ועל כן קשה לאתר אותה. העבריין נוקט בצעדים בכדי להסתיר את עבירתו, העבירה תתבצע בטריטוריה נקייה ממשטרה ובמקומות עם גישה חוקית וחופשית. עבריינות תעסוקתית לא משאירה אחריה עקבות ועל כן קשה להוכיח אותה והיחס הוא אמביוולנטי לפושעים שכן פעמים רבות זה נעשה ממצוקה כלכלית. ההרשעות בעבריינות זו נמוכים והעונשים קלים.

מה הם המאפיינים של עבריינים תעסוקתיים?
המשותף לעבריינים תעסוקתיים הוא בשלושה מוקדים עיקריים: הצורך, ההזדמנות וההצדקה. הצורך לקבל יחס מועדף, להגיע להישגים כלכליים מניע את העבריינים התעסוקתיים. ההזדמנות שנגלית לעין באופן כה פשוט וסמוי קורצת לעבריינים וההצדקה האישית הפנימית כי לא מתייחסים אליהם בהתאם במקום העבודה ולא מעריכים אותם נותנת להם תירוץ לבצע את העבירה.

מדוע נעשתה העבריינות התעסוקתית כה פשוטה?
בימינו אין העולם העסקי מתבסס על נכסים פיננסיים ואמצעי ייצור. כיום בכדי לגרום לנזק משמעותי בחברה די במידע ואינפורמציה שמהווים את הבסיס. ההתפתחות של המחשוב והטכנולוגיה מאפשרים הדלפה, גניבה והעברת מידע באופן מאוד פשוט ולא מעורר חשד שמעודד את העבריינים התעסוקתיים להמשיך בפעילות האסורה.


עורכי דין לעבירות צווארון לבן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות צווארון לבן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבריינות תעסוקתית
סגור